Przód pojazdu musi być tak ukształtowany, by nie dochodziło do ciężkich zranień. Nadwozie nie powinno mieć żadnych ostrych przetłoczeń, mogących zranić nogi i okolice bioder, a maska ma odbierać energię kinetyczną przy uderzeniu w nią głową. Rozwiązaniem jest jej odpowiednie elastyczne mocowanie, które jednak musi utrzymywać stabilnie maskę na swoim miejscu także przy prędkości 200 km/h. Dlatego właśnie nie wszystkie auta są przystosowane do odpowiedniej ochrony pieszego (te, które dobrze wypadły i dostały 3 na 4 gwiazdki w teście Euro-NCAP prezentujemy w tabeli obok). Inni producenci wspomagają się trikami, by uzyskać dobre wyniki, np. przednia maska w nowym Jaguarze XK jest "wystrzeliwana" do góry, tak aby w razie kolizji ciało przechodnia nie nabrało dużego przyspieszenia. Honda stosuje podobne rozwiązanie. Spośród nowych aut słabo wypadło Renault Clio, które w teście zderzeniowym w kategorii ochrony pasażerów uzyskało 5 gwiazdek, a w ochronie pieszych tylko jedną.Najlepsza ochrona przechodniów- Citroen C4- Daihatsu Sirion- Fiat Grande Punto- Honda Civic- Honda CR-V- Honda Jazz- Seat Altea- Suzuki Swift- VW Golf V- VW TouranMetodologia pomiarów: Zranienia w okolicach nóg testuje się przy zderzeniu z prędk. 40 km/h. 3,5-kilogramowa kula symuluje uderzenie głowy. Miękkie kontury są premiowane dodatkowymi gwiazdkami.