Pierwotny plan przewidywał kontynuację produkcji tego modelu do momentu wdrożenia w zakładach Bochum montażu Zafiry II, czyli do połowy przyszłego roku, przy czym wstępne plany zakładały wytworzenie tylko 6000 sztuk Zafiry w 2011 roku (około 2 pojazdów na godzinę).

W związku z większym niż przewidywano zapotrzebowaniem na Astrę IV zwiększono w planie produkcyjnym liczbę Astr kosztem wcześniejszego zakończenia produkcji Zafiry. Tak więc łączna liczba samochodów, które GMMP zbuduje w tym roku, nie ulega zmianie, a w roku 2011 może być większa niż pierwotnie zakładano.

Przekazanie Zafiry wynika także z realizacji planów restrukturyzacji Opel/Vauxhall i dostosowania rozkładu modeli pomiędzy zakłady w Europie tak, by wesprzeć kontynuację produkcji w Antwerpii do końca bieżącego roku. Zafira ma bardzo ważne miejsce w historii GMMP. To nowoczesny, zaawansowany technologicznie model, dzięki któremu gliwicki zakład rozwinął się, możliwe stało się zatrudnienie nowych pracowników i uruchomienie trzeciej zmiany. Produkowano go w Polsce na najwyższym jakościowo poziomie.

Od momentu uruchomienia produkcji 12 września 2005 roku fabryka zbudowała łącznie 459 549 sztuk Zafiry, z szeroką gamą opcji takich jak panoramiczny dach, standardowe 7- lub 5-siedzeniowe wersje, ale też usportowione odmiany OPC. Równie bogata była gama 13 silników, począwszy od pojemności 1,6 litra na 2,0 litra skończywszy: jednostki benzynowe, Diesla, LPG, CNG oraz dynamiczne jednostki z turbodoładowaniem o mocy 200 KM.

Wytwarzana w Polsce Zafira miała odbiorców na całym świecie; obok krajów Europy Zachodniej czy Rosji wysyłano ten model m.in. do Afryki Północnej.

- Po pięciu latach produkcji żegnamy Zafirę i skupiamy się na produkcji Astry czwartej generacji, którą będziemy produkować w wersjach HB5, HB3, NB - podkreśla Przemysław Byszewski z firmy General Motors Poland.