Auto Świat Wiadomości Aktualności Konkurent dla SUV-ów

Konkurent dla SUV-ów

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Europejska prezentacja Kii Sorento miała miejsce w zeszłym roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Od samego początku model ten wzbudzał duże zainteresowanie mediów.

Konkurent dla SUV-ów
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Konkurent dla SUV-ów

Sorento najlepiej sprzedaje się na rynku amerykańskim, w Europie przypadło do gustu Niemcom, Włochom i Anglikom. Jaki los czeka go w Polsce? Wydaje się, że ten model Kii w naszym kraju dołączy do grupy aut niszowych. Przedstawiciele koncernu nie kryją, że będą zadowoleni, jak w tym roku sprzedaż Sorento wyniesie kilkadziesiąt sztuk. Liczą również, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej (samochody spoza UE będą obłożone 10-proc. cłem, a nie jak dotychczas 35-proc.) jego popularność wzrośnie.Sorento zmienia wizerunek markiSorento wyznacza nowe standardy Kii. Widać, że koreański producent postawił na jakość wykończenia auta i jego wizualną atrakcyjność. Po bliższym zapoznaniu się z autem i krótkiej przejażdżce (także po bezdrożach) wrażenia ogólne są pozytywne.Zaokrąglona i dynamiczna bryła nadwozia podkreśla sportowy charakter samochodu. Po jego rozmiarach widać, że wnętrze zapewnia wystarczająco dużo miejsca nawet 5 osobom (pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach mogą regulować kąt pochylenia oparcia). Do wykończenia wykorzystano materiały dobrej jakości. Małe zastrzeżenia można mieć do nie bardzo przypominających drewno okładzin na drzwiach i desce rozdzielczej. Plusem są liczne schowki oraz uchwyty na napoje.Licznej rodzinie nie jest obojętna wielkość przestrzenii ładunkowej. Standardowo wynosi ona 897 l, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1960 l. Uchylana tylna szyba umożliwia szybki dostęp do bagażnika.Gama silników obejmuje dwie jednostki napędowe: benzynową V6 o pojemności 3,5 l i mocy 195 KM oraz 140-konnego diesla 2.5 z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Pierwszy motor może współpracować tylko z automatyczną, 4-stopniową przekładnią.Napęd Sorento w jeździe szosowej jest przekazywany na tylne koła, w terenie można skorzystać z reduktora. Wybór odpowiedniego napędu odbywa się przełącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej. Przednią oś można dołączyć w czasie jazdy przy prędkości do 80 km/h, natomiast żeby włączyć reduktor przełożeń, należy się zatrzymać. W przypadku stałego napędu w "normalnych" warunkach - na suchej jezdni oraz podczas spokojnej jazdy - niemal cały moment obrotowy przenoszony jest na tylną oś pojazdu. Przez to zmniejsza się zużycie paliwa jednostki napędowej. W momencie, gdy tylne koła zaczynają tracić przyczepność wskutek zmiany nawierzchni lub gwałtownego przyspieszania, część momentu obrotowego jest automatycznie przenoszona na koła przednie. Zawieszenie może być wyposażone w mechanizm samopoziomujący, który uruchamia się automatycznie w zależności od obciążenia samochodu.Bezpieczne i bogato wyposażonePod względem bezpieczeństwa Sorento mieści się w ścisłej czołówce. W testach zderzeniowych Euro-NCAP SUV Kii wypadł znakomicie, zdobywając najlepszą ocenę - 5 gwiazdek. Producent zapewnia, że auto z prędkości 100 km/h do zatrzymania się potrzebuje 43,7 metrów.W wyposażeniu podstawowym Kii Sorento znajduje się m.in. wspomaganie układu kierowniczego, regulacja kolumny kierownicy i wysokości fotela kierowcy, klimatyzacja, ABS oraz poduszka powietrzna kierowcy. Najtańsza wersja (2.5 CRDi) kosztuje 125,9 tys. zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: