Ta przyjemność kosztuje ponad 200 tys. euroChevroletZ punktu widzenia naszego rynku najważniejszą premierą na stoisku Chevroleta będzie nowe, 5-drzwiowe Aveo z Żerania (w produkcji od wiosny 2008). Oprócz tego firma pokaże europejską wersję HHR - kombi w stylu retroBMW420 KM M3 przy masie 1600 kg zapowiada dobrą zabawę. 135i ma pod maską 306 KMAston MartinModel DBS zastępuje dotychczasowego Vanquisha S. Następca to lżejsza i mocniejsza wersja DB9. Pod maską silnik V12/517 KM CadillacWe Frankfurcie zadebiutuje pierwsze w historii Cadillaca kombi! Mowa o modelu BLS, który może być także zasilany bioetanolemAUDIAudi RS6 tylko w wersji Avant Po sportowym S6 przyszłakolej na jeszcze mocniejszą wersję RS6. Pod maską silnik V10 o mocy 580 KM osiąganej dzięki dwóm turbinom z 5 litrów pojemności - wystarczy, by rozpędzić się do 300 km/h! Samochód będzie dostępny wyłącznie w nadwoziu Avant, a jego sprzedaż rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Cena auta na rynku niemieckim zaczyna się od 101 750 euro (prawie 400 tys. zł).Nowe A4: największa niespodzianka w AudiJedna z większych atrakcji salonu we Frankfurcie to nowa generacja A4 - konkurenta dla Mercedesa klasy C oraz BMW serii 3. Przy porównaniu ilości oferowanego miejsca Audi bije rywali, podobniejest przy zestawieniu list wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Sprzedaż auta rozpocznie się w listopadzie. Początkowo samochód będzie oferowany z trzema najmocniejszymi silnikami V6 (dwa TDI 190/240 KM oraz FSI o mocy 265 KM) oraz dwoma 4-cylindrowymi (TDI 143 KM, FSI 160 KM). W przyszłym roku paleta jednostek napędowych zostanie uzupełniona motorem 3.0 TDI, który wg Audi ma być najczystszym dieslem świata. Obok produkcyjnego A4 Audi zaprezentuje też studyjne auto pokazujące możliwości firmy w dziedzinie oszczędzania paliwa (systemy stop&go oraz odzyskiwania energii przy hamowaniu). Dopóki rozwiązania te nie zostaną dopracowane, rola najoszczędniejszego silnika przypadnie nowemu turbodieslowi 2.0 TDI/140 KM, wyposażonemu we wtrysk bezpośredni typu Common Rail (średnie spalanie wg producenta 5,5 l/100 km). Ceny nowego Audi A4 w Niemczech zaczynają się od 26 tys. euro. CHRYSLERAmerykanie stawiają na ofertę rodzinną. Europejskie premiery podczas salonu będą miały: najnowsza generacja prawdziwej legendy w segmencie minivanów - Grand Voyager oraz przedstawiciel klasy średniej - Sebring. Ten ostatni w wersjach sedan oraz cabrio.CitroenSuperekonomiczne, praktyczne oraz eleganckieDwa zupełnie nowe samochody studyjne na stoisku Citroëna mają podkreślić zaangażowanie marki w rozwój nowoczesnych technologii. C5 Airscape to pełna elegancji i wdzięku wizja kabrioletu klasy średniej, która jednocześnie stanowi zapowiedź kolejnej generacji modelu C5. Pod jego maskę trafił silnik wysokoprężny 2.7 HDi o mocy 208 KM i nowatorski układ UrbanHybrid, oszczędzający paliwo i emisję spalin w ruchu miejskim. Proekologiczne nastawienie reprezentuje także drugi z wystawianych modeli - C-Cactus. Auto ma futurystyczne nadwozie wykonane w dużej części z elementów uzyskanych z recyclingu, a napędzane jest hybrydowym układem silnika HDi o mocy 70 KM i 30-konnym motorem elektrycznym. Spala średnio 3,4 l/100 km i emituje zaledwie 78 g CO2/km. Pojazd ma 4,2 m długości, 1,8 m szerokości i waży 1,3 tony. Koszty wytworzenia - porównywalne z podstawową wersją C4.C-CactusRekreacyjny i futurystyczny charakter C-Cactusa będzie zwracał uwagę. We wnętrzu wskaźniki i przełączniki umieszczono w kierownicy i w konsoli między fotelamiFiatWielka salonowa premiera małej "500-tki"Choć Fiat 500 oficjalnie był zaprezentowany dziennikarzom już w lipcu, to dopiero teraz będzie go mogła poznać bliżej szersza publiczność. Auto, które już bije rekordy popularności i liczby zamówień w całej Europie, trafi na rynek w październiku z silnikami o mocach od 69 do 100 KM. Cena od 40 tys. zł. Drugą gwiazdą stoiska Fiata będzie sportowa wersja Grande Punto Abarth. Samochód o agresywniejszej stylizacji nadwozia (17-calowe felgi i dodatkowe spoilery) i wnętrza (profilowane fotele) otrzymał turbodoładowany silnik benzynowy o poj. 1,4 l, mocy 155 KM i momencie obrotowym 230 Nm. Panda Agria będzie z kolei pokazem możliwości zastosowania układów hybrydowych w małych samochodach.Punto AbarthNajmocniejsza wersja Grande Punto do sprzedaży w Europie wejdzie we wrześniuDodgeSUV i minivan w jednymTo udana mieszanka rodzinnego kombi z minivanem i SUV-em. Journey jest kolejnym, po modelach Caliber i Avenger, nowym, globalnym samochodem amerykańskiej marki. W Europie jego sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku. Auto z funkcjonalnym, 7-miejscowym wnętrzem dostępne będzie z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi (TDI Volkswagena) o mocach od 140 do 186 KM.FerrariZgodnie z zasadą: "lżej znaczy szybciej" Ferrari przedstawia nową wersję 430 Scuderia, o 100 kg lżejszą (w konstrukcji nadwozia wykorzystano aluminium i włókna węglowe) i o 20 KM mocniejszą od "zwykłej" 430. Auto ma teraz 510 KM i może pędzić z prędkością 320 km/h. Produkcja limitowana do 1200 sztuk.HondaPodobnie jak bestsellerowy Civic, również nowa generacja Accorda otrzyma bardziej agresywne i futurystyczne linie. Kierunek ten zdradzał już studyjny Sport 4, pokazany w 2005 roku w Tokio. We Frankfurcie japoński koncern ujawni kolejną odsłonę modelu - koncept Accord Tourer. W wersji produkcyjnej nowa generacja pojawi się na rynku europejskim w połowie przyszłego roku, zarówno w wersji sedan, jak i kombi, z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.HyundaiCrossover, wymarzone coupé oraz praktyczne kombiStudyjny iBlue stanowi pokaz możliwości Hyundaia w zakresie alternatywnych źródeł napędu. Auto klasy średniej oferuje miejsca dla 4 osób i do napędu wykorzystuje ogniwa paliwowe. Zbiornik wodoru o poj. 115 l zapewnia zasięg 600 km. Drugi koncept Hyundaia adresowany jest do młodych klientów. Jego nazwa powstała z połączenia słów "velocity" (ang. prędkość) oraz "roadster" i idealnie odzwierciedla sportowy charakter modelu. Dwudrzwiowe coupé ze szklanym dachem ma 4,1 m długości, 1,45 m wysokości i napędzane jest 2-litrowym benzynowym silnikiem. Hitem produkcyjnym marki będzie wersja kombi kompaktowego modelu i30 (w sprzedaży na początku przyszłego roku). JAGUARElegancka i pełna wdzięku sportowa limuzyna XF odwołuje się do czasów świetności marki. Auto w sprzedaży pojawi się w Europie na początku przyszłego roku z silnikami o mocach od 207 do 416 KM. Ceny od 49 do 80 tys. euro.Pro_cee'dPrzemyślane uzupełnieniePo wersjach 5-drzwiowej i kombi przyszedł czas na 3-drzwiowego hatch-backa o sportowych aspiracjach. Pro_cee'd będzie uzupełnieniem oferty koreańskiej marki w klasie kompakt.MercedesKilka miesięcy po premierze sedana oferta klasy C powiększa się o funkcjonalne kombi. Pojemność bagażnika sięga od 485 do 1500 l. Takie same jak w sedanie będą wersje wyposażeniowe i silnikowe (od 136 do 172 KM).PeugeotDebiutowi nowej generacji 308 w wersji hatchback towarzyszyć będą koncepty 207 Outdoor (rekreacyjna wersja 207), 308 SW (zapowiedź kombi) i roadster 308 RC-Z.OpelAgila II to owoc współpracy GM i Suzuki (bliźniacza konstrukcja z modelem Splash). W sprzedaży wiosną przyszłego roku.FordUterenowiony kompakt i następca FiestyModelem Kuga Ford wkracza w Europie do nowego dla siebie segmentu kompaktowych SUV-ów. Auto stworzone na bazie Focusa wejdzie do produkcji seryjnej na początku przyszłego roku, a w salonach sprzedaży pojawi się jesienią. Będzie stanowiło bezpośrednią konkurencję dla Volkswagena Tiguana. W ofercie przewidziano wersje z napędem tylko na przednią oś lub na 4 koła. Pod maską znajdzie się wysokoprężny silnik 2.0 TDCi o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM, współpracujący z 6-biegową, manualną skrzynią Durashift. Auto ma wyróżniać się doskonałymi właściwościami jezdnymi (zarówno na drogach utwardzonych, jak i w lżejszym terenie), wysoką jakością wykończenia i bogatym wyposażeniem. Lista opcji obejmie m.in. panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę i system nawigacyjny z 7-calowym, kolorowym monitorem. Kuga produkowana będzie w niemieckiej fabryce koncernu w Saarlouis. Dużą atrakcją stoiska Forda okaże się także studyjny Verve. Agresywna linia 3-drzwiowego nadwozia, mocno pochylona przednia szyba i duży grill, zgodne ze stylem Kinetic Design, nadają autu bardzo dynamiczny wygląd. Verve zapowiada produkcyjną wersję nowej generacji Fiesty i jeśli księgowi go nie "popsują", ma szansę okazać się prawdziwym hitem. Ostatecznie będzie się można o tym przekonać w połowie przyszłego roku.PorscheEkologiczne Cayenne oraz najmocniejsze 911Na stoisku Porsche najważniejszymi bohaterami będą dwie nowe wersje Cayenne oraz kolejne wcielenie 911. Odpowiedź Zuffenhausen na coraz ostrzejszą krytykę paliwożernych SUV-ów to hybrydowe Cayenne, w którym obok motoru V6 (280 KM) pracuje także silnik elektryczny (38 kW). Dzięki temu spalanie ma spaść do 10 l/100 km. Druga nowość to wersja GTS z podkręconym do 405 KM silnikiem V8. Fani szybkiej jazdy ucieszą się z GT2 - najmocniejszego 911 w ofercie. Napęd samochodu przenoszony jest na tył, a moc wynosi 530 KM. W Niemczech auto kosztuje 190 tys. euro.SuzukiJapończycy chcą rosnąćChoć Baleno nie był rynkowym przebojem, Suzuki chce powrócić do budowania większych samochodów (nie licząc oczywiście popularnych terenówek). Zapowiedzią takich planów jest koncepcyjny Kizashi. Nie podejrzewamy jednak, by podobne auto weszło do produkcji, ale z pewnością kilka stylistycznych elementów będzie można odnaleźć w innych pojazdach Suzuki. Kolejna, już w pełni produkcyjna nowość to Splash - "brat" Opla Agili będzie miał silniki benzynowe i wysokoprężne od 65 do 86 KM.RenaultNowe nisze i wiele ciekawych modeliJedno auto, 3 warianty - najnowsze Kangoo (2008) będzie produkowane z 3 rozstawami osi. Najkrótsza odmiana będzie miała tylko 3 drzwi, najdłuższa to po prostu pojemny samochód dostawczy. Każdego, kto czasem przewozi nieco więcej bagażu, z pewnością zainteresuje Clio kombi. Oprócz nich na stoisku Renault zobaczymy SUV-a Koleosa (odpowiedź firmy na Peugeota 4007 i Citroëna C-Crossera) oraz najprawdopodobniej koncepcyjną Lagunę w wersji coupé (debiut pod koniec 2008 roku). SkodaFabia powiększa rodzinę o praktyczną odmianę kombiDruga generacja Fabii Combi będzie znacznie przestronniejsza od poprzedniczki, choć na zewnątrz samochód urósł tylko nieznacznie. Największą różnicę zauważymy przy porównaniu bagażników - obecnie Fabia ma od 480 do 1460 l (aż o 235 l więcej!). Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku. Klienci będą mieli do wyboru 3 jednostki benzynowe (od 70 do 105 KM) oraz dwa diesle (od 80 do 105 KM) z filtrami cząstek stałych, eliminującymi sadzę ze spalin silnika wysokoprężnego. Skoda zapowiada również, że przy Fabii II nie będzie wersji sedan, która poza Polską cieszyła się umiarkowanym rynkowym powodzeniem. Niewykluczone również, że Skoda zaprezentuje we Frankfurcie kolejną wariację Yeti - samochodu, na podstawie którego powstał Roomster. Może tym razem czas na lifestylowego pikapa?SsangyongKyron nie jest starym autem, ale zdaniem SsangYonga (i chyba nie tylko) wymaga zmian. Dlatego we Frankfurcie zobaczymy samochód poddany kosmetycznym retuszom (zmieniono m.in. przód, powiększono tylną szybę, a paletę silników uzupełnił nowy motor wysokoprężny 2.7/163 KM). Drugą nowością firmy będzie Wz Concept - duży (5 m długości), ekskluzywny (technika radarowa) i mocny (365 KM). ToyotaJapończycy upiększają swoje samochody 4x4. We Frankfurcie zobaczymy specjalną wersję RAV4 - Cross Sport - ze znacznie obszerniejszym wyposażeniem (m.in. nawigacja DVD z dotykowym ekranem i sterowaniem głosowym, chromowany grill). W większym Land Cruiserze nastąpi uporządkowanie wariantów wyposażenia. W aucie z roku modelowego 2008 będziemy mieli typowe dla innych samochodów Toyoty wersje wyposażeniowe: Luna, Sol oraz Executive. Ceny bez większych zmian.VolvoOszczędzanie z klasą i bezpieczeństwemTakże Volvo zdecydowało się na uzupełnienie oferty o tzw.oszczędne wersje. C30 Efficiency z silnikiem Diesla 1.6 dzięki poprawieniu aerodynamiki i dłuższym przełożeniom skrzyni biegów, ma spalać średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km (emisja CO2 na 1 km to tylko 120 g).VWNa bezdroża i do miastaNajważniejsza premiera na stoisku VW to Tiguan. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach: z powiększonym prześwitem i off-roadową stylistyką oraz w tzw. wersji miejskiej. Tiguan będzie pierwszym Volkswagenem, pod maskę którego trafi diesel 2.0 TDI (140-170 KM) wyposażony we wtrysk bezpośredni Common Rail. Drugą nowością VW będzie Golf BlueMotion, który dzięki dłuższym przełożeniom skrzyni (4., 5., i 6. bieg), oponom o zmniejszonych oporach toczenia i aerodynamicznym poprawkom ma spalać zaledwie 4,5 l/100 km. Ostatni z nowych modeli VW to Caddy Maxi - najdłuższa wersja może zabrać na pokład nawet 7 osób. Pod maską silnik benzynowy 105 KM lub jeden z 2 rodzajów turbodiesla: 105 albo 140 KM.
Kurtyna w górę!
BentleyContinental GT Speed rozpędza się do "setki" w 4,5 s. Wszystko za sprawą 12-cylindrowego silnika V12 o mocy 610 KM.