W tym odcinku prezentujemy, jakiej obsługi możemy się spodziewać nastacjach znajdujących się przy trasie numer 8 prowadzącej z Warszawy do Kudowy Zdroju oraz przy drodze numer 18, która wiedzie ze stolicy do przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej. Jest to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych naszego kraju. Na wschodzie przebiega tranzyt samochodów ciężarowych, a na południu trasa jest uczęszczana w dużej mierze przez turystów. Jedni i drudzy oczekują kulturalnej i fachowej obsługi oraz dobrego zaopatrzenia.Stacje sprawdzaliśmy według takich samych kryteriów jak w przypadku poprzednich tras. Elementy, za które przyznawaliśmy punkty, zawarte są w tabelce. Dodatkowo wzięliśmy również pod uwagę, jak stacje są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Dotyczy to przede wszystkim wyposażenia toalet. Niestety, jeszcze nie wszystkie stacje benzynowe, przede wszystkim małe prywatne, dbają o ten bardzo ważny element. Na dużych stacjach patronackich takie wyposażenie już jest i najczęściej kierowcy informowani są o tym z daleka. Zdarzają sięobiekty, na których w ogóle nie ma toalety.Ważną kwestią jest również bezpieczeństwo. Z pewnością lepiej będzie skorzystać z usług dużej, dobrze oświetlonej stacji paliw niż z małej i ciemnej. Jest to istotne dla kierowców samochodów ciężarowych, którzy muszą czasem spędzić na stacji nawet kilkadziesiąt godzin. Dla nich ważne jest również, czy stacja ma odpowiedni parking oraz prysznice i czy wyposażenie stacji umożliwi im dokonanie drobnych napraw.Trzeba pamiętać, że wybierając się w dłuższą podróż, nie należy wykorzystywać zbiornika do samego końca. Mimo że pojawiło się wiele nowych stacji benzynowych, a kolejne są w budowie, istnieją nadal miejsca, gdzie odległości pomiędzy nimi wynoszą nawet kilkadziesiąt kilometrów.
Kuźnica - Kudowa
Poprzednie odcinki testów stacji paliw spotkały się z zainteresowaniem naszych Czytelników. Dlatego postanowiliśmy kontynuować sprawdzian przy następnych szlakach komunikacyjnych Polski.