Chevrolet Beat, najpopularniejszy z trzech koncepcyjnych pojazdów mini, które były w tym roku prezentowane na salonach samochodowych na całym świecie oraz w internecie, posłuży za inspirację dla nowego modelu produkcyjnego.

Na decyzję o produkcji wyrazistego samochodu mini na bazie koncepcyjnego modelu Beat wpływ miała internetowa ankieta, w której uczestniczyło niemal 1,9 miliona respondentów. Wstępna produkcja przeznaczona będzie na rynki poza USA i rozpocznie się w połowie 2009 roku.

- Klienci przemówili. Liczba głosujących trzykrotnie przewyższyła wcześniejsze ankiety prowadzone przez GM wśród konsumentów, co jest dla nas dowodem, że Beat spodobał się klientom na całym świecie – powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. Byliśmy w firmie pod ogromnym wrażeniem pozytywnej reakcji na wszystkie trzy wersje koncepcyjne, ale Beat okazał się zdecydowanym zwycięzcą.

Model produkcyjny będzie miał w sobie coś z ducha pełnego ekspresji modelu koncepcyjnego Beat dzięki niewielkim, korzystnym dla jazdy w mieście wymiarom i małolitrażowemu, bardzo oszczędnemu silnikowi. Poszerzy on globalny portfel modeli Chevroleta, sprzedawanych w ponad 120 krajach, i zapewni tej marce pozycję lidera w segmencie samochodów mini, najszybciej rozwijającym się segmencie rynku motoryzacyjnego na świecie.

Beat i inne pojazdy koncepcyjne objęte ankietą powstawały przede wszystkim w należącym do GM Studiu Projektowym w Bupyeong w Korei Południowej, a w pracach uczestniczyli również inżynierowie globalnej sieci. Ponieważ Korea Południowa będzie najważniejszym rynkiem dla tego samochodu, jego produkcja rozpocznie się właśnie tam.

Początki modelu Beat

Beat zadebiutował w 2007 r. podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku wraz z dwoma innymi modelami: Groove i Trax. Wszystkie przeznaczone były dla ludzi młodych żyjących w mieście i łączyły w sobie energię, różnorodność i ekscytację życia miejskiego, a przy tym były atrakcyjne, oszczędne i reprezentowały wysoką wartość.

Koncepcyjny model Beat zaprojektowano i zbudowano przy wykorzystaniu procesu Globalnego Rozwoju Produktu GM, stworzonego na bazie najlepszych praktyk z całego świata. Integruje on design, działania techniczne, napęd i produkcję, gwarantując, że każdy program obejmujący dany pojazd spełnia założenia jakościowe, czasowe i biznesowe, a jednocześnie odpowiada na potrzeby rynków lokalnych.

W ramach procesu globalnego rozwoju produktu GM zwiększa do maksimum umiejętności i możliwości swoich ośrodków designu i działań technicznych rozlokowanych na całym świecie. Korzysta przy tym z takich narzędzi jak projektowanie wirtualne i sieć techniczna, które umożliwiają inżynierom i konstruktorom współpracę na poziomie globalnym.

Produkcja pojazdu na podstawie koncepcyjnego modelu Beat łączy te zasoby, w odpowiednim momencie wprowadzając na rynek samochód odpowiedniej wielkości o niewielkim wpływie na środowisko naturalne.