Następne modele do roku 1930 nazywane były kolejnymi literami greckiego alfabetu. Największy rozgłos zyskał model Lambda z 1922 roku. Był to pierwszy na świecie samochód z niezależnym przednim zawieszeniem i skorupowym samonośnym nadwoziem. Nowościami Lancii były również opracowywane od 1908 roku widlaste 4-, 8- i 12-cylindrowe silniki. Dwa rzędy cylindrów rozchylone pod małym kątem odlane były w jednym bloku silnika. Wszystkie modele Lancii pod względem technicznym wyprzedzały auta innych marek. Model Dilambda produkowano w latach 1929-35 w kilku wersjach nadwozia i w dwu wersjach rozstawu osi. Nowością był górnozaworowy silnik V8 rozchylony pod kątem 24 st., o pojemności 3960 ccm. Samochód wyposażono w hydrauliczne hamulce ze wspomaganiem, niezależne zawieszenie i 12-woltową instalację elektryczną. Pojazd z krótszym nadwoziem rozpędza się do 140 km/h. Od 1969 roku firma Lancia należy do koncernu Fiat.
Lancia Dilambda 1930 rok Włochy
W 1906 roku Vincenzo Lancia, 25-letni kierowca wyścigowy zespołu Fiata, założył swą własną firmę. Pierwszy seryjnie wytwarzany model Alfy powstał w 1907 roku.
Auto Świat
Lancia Dilambda 1930 rok Włochy