Land Rover z przydomkiem SVX wyróżnia się od pozostałych Defenderów przede wszystkim zmianami stylistycznymi i bogatszym wyposażeniem. Firma chce wyprodukować zaledwie 200 egzemplarzy, w tym 140 dwumiejscowych ze składanym dachem i 60 czteromiejscowych z twardym dachem. Obie wersje bazują na najkrótszym podwoziu oznaczonym 90.
Wersję ze składanym dachem na pierwszy rzut oka można odróżnić po ramie ochronnej wokół kabiny. Oba modele otrzymały masywne stopnie ułatwiające wsiadanie, 5-ramienne felgi ze stopów lekkich, zmodyfikowaną atrapę chłodnicy z reflektorami z czystymi kloszami i tylne lampy z diod.
We wnętrzu pojawiły się fotele Recaro, nowy system audio z subwooferem i złączem dla odtwarzacza iPod oraz standardowa nawigacja Garmin. W każdym samochodzie z serii SVX znajdziemy plakietkę z numerem produkcyjnym. Produkcja modelu Land Rover Defender SVX rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Pierwsze egzemplarze ze składanym dachem trafią na rynek na początku lata, wersja z twardym dachem w salonach sprzedaży pojawi się dopiero pod koniec lata.