Po sześciu odcinkach specjalnych obu kierowców dzieliło zaledwie 20,6 sekundy. Zdaniem Loeba, startującego z dość odległej pozycji, narzekającego na śnieg narzucany na trasę przez konkurentów, różnica ta mogła być jeszcze mniejsza.Na piątym odcinku specjalnym Plan de Vitrolles z rajdem pożegnała się dwójka zawodników Subaru. Najpierw po przejechaniu 6 kilometrów z trasy wypadł Tommi Mäkinen i chciaż auto nie było mocno uszkodzone, nie udało mu się powrócić do rywalizacji. 15 kilometrów dalej Subaru Impreza WRC Pettera Solberga uderzyło w mostek, rozbijając chłodnicę. W tym szczególnie śliskim miejscu gorące chwile przeżył także Grönholm. Fin otarł się swym Peugeotem o ściankę mostku.Na drugim etapie nowym liderem rajdu został Sebastien Loeb. Prowadzący od startu do ósmego odcinka specjalnego Marcus Grönholm podczas dziewiątej próby uderzył w skałę. Musiał się zatrzymać, aby naprawić uszkodzone zawieszenie i w rezultacie stracił ponad pół godziny. Obrońca tytułu mistrzowskiego próbował odrobić straty, chociaż o zwycięstwie nie mogło już być mowy. Ostatecznie Grönholm ukończył Rajd Monte Carlo na trzynastym miejscu, zdobywając punkt dla zespołu w konkurencji producentów.W tej sytuacji, gdy zabrakło lidera ekipy Peugeota, trzem załogom CitroĎna prowadzącym w zawodach pozostało tylko utrzymać swe pozycje do mety. Ostatniego dnia rajdu Sebastien Loeb i Colin McRae pojechali dość zachowawczo, starali się zbytnio nie ryzykować. Natomiast Carlos Sainz stoczył zaciętą walkę o najniższy stopień podium. Na początku trzeciego etapu przed Hiszpanem znalazł się Markko Märtin na fabrycznym Fordzie Focusie WRC. Po dwunastu odcinkach Estończyk wyprzedzał Sainza zaledwie o 8,3 sekundy. Wtedy dało o sobe znać większe doświadczenie kierowcy CitroĎna. Carlos Sainz wygrał kolejne dwie próby i z nawiązką odrobił stratę.Przed Rajdem Monte Carlo doszło do wypadku, z którym możemy jeszcze nie raz mieć do czynienia. Jeden z faworytów imprezy Gilles Panizzi jeszcze nie zdążył wystartować, a już otrzymał 60 sekund kary. Zapis przejazdu kilku odcinków specjalnych okazał się nieczytelny na GPS-ie zamontowanym w samochodzie Francuza. Sędziowie nie mogli stwierdzić, czy zapoznanie z trasą odbyło się zgodnie z regulaminem. Kłopoty z GPS-em miał też Richard Burns, ale poinformował o tym władze rajdu i nie został ukarany.Z kierowców prywatnych najlepiej spisał się Cedric Robert. Francuz, jadący Peugeo-tem 206 WRC, zajął wysokie szóste miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Dla zespołu Bozian, który przygotowywał mu auto, była to bardzo udana impreza. Na dziesiątej pozycji został sklasyfikowany młody czeski kierowca Roman Kresta, dla którego francuska firma także przygotowywała Peugeota 206 WRC. Czech w minionym sezonie reprezentował barwy Skody.Pierwsza runda mistrzostw świata kategorii junior zakończyła się zwycięstwem aktualnego mistrza Francji Super 1600 - Brice'a Tiribassiego. Renault Clio prowadzone przez 25-letniego francuskiego kierowcę okazało się najlepsze na krętych alpejskich trasach. Niestety, wśród uczestników mistrzostw kategorii 1600 zabrakło wcześniej zgłoszonego naszego reprezentanta Dariusza Chudobińskiego. Polak wycofał się po odniesieniu kontuzji podczas jazdy na nartach. Niektórzy polscy kibice zarzucają mu brak profesjonalizmu (ryzykowna jazda na nartach tuż przed ważnym startem), inni traktują to jako wymówkę (zabrakło pieniędzy na starty we wszystkich wyznaczonych rajdach). W każdym razie Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) skreśliła Chudobińskiego z listy uczestników mistrzostw kategorii junior.Klasyfikacja rajdowych mistrzostw świata: Kierowcy: 1. Sebastien Loeb 10, 2. Colin McRae 8, 3. Carlos Sainz 6, 4. Markko Märtin 5, 5. Richard Burns 4, 6. Cedric Robert 3, 7. Fran?ois Duval 2, 8. Armin Schwarz 1.Producenci: 1. CitroĎn 18, 2. Ford 10, 3. Peugeot 6, 4. Hyundai 3, 5. Skoda 2.
Lepiej być nie mogło
Pierwszym liderem Rajdu Monte Carlo został obrońca tytułu mistrzowskiego Marcus Grönholm. Jedynym zawodnikiem, który nawiązywał z nim walkę, był Sebastien Loeb.