Ale za to w niektórych segmentach reprezentacja może się wydawać zbyt liczna. W klasie aut małych, kompaktowej i średniej marka z lwem jest naprawdę mocna. W przyszłości team skupiony wokół szefów Peugeota i PSA - Frederica Saint-Geoursa oraz Jeana-Martina Folza - chce rozszerzyć gamę oferowanych aut. Kluczową rolę w strategii ekspansji odgrywać mają następcy modeli, które odniosły olbrzymi sukces - 206 i 307. Przy tych pojazdach firma ma zamiar nie tylko zastosować technikę na najwyższym światowym poziomie, lecz także znacznie poprawić wizerunek francuskiej marki w oczach klientów. Idąc za przykładem BMW (z charakterystyczną "nerką") oraz Audi (grill), także Peugeot zaprojektował i konsekwentnie stosuje duży wlot powietrza w zderzaku, tzw. pysk rekina. Autor tego rozwiązania, Gerard Walter, przyznaje, że w tym przypadku nie chodziło tylko o stylistykę: "Dzięki temu pomysłowi udało nam się przy okazji stworzyć idealne warunki do ochrony pieszych w trakcie kolizji". Kalendarz nowości francuskiej marki będzie wyglądał tak:- 607, lifting, luty 2005 r.- 1007, mikrovan, maj 2005 r.- 107, czerwiec 2005 r.- 307, face lifting, lato 2005 r.- 407, coupé, jesień 2005 r.- 207, 3- i 5d, koniec 2005 r.- 207, CC, początek 2006 r.- 207, SW, połowa 2006 r.- 4007, crossover, 2006 r.- 2007, midivan, 2006 r.- 807, face lifting, 2007 r.- 608, limuzyna, 2007 r.- 308, hatchback, 2007 r.- 308, CC, początek 2008 r.- 308, SW, połowa 2008 r.- 3008, kompaktowy van, koniec 2008 r.Spośród tych wszystkich nowości nagrodę za innowacyjność zdobędzie najpewniej 308, które pod koniec 2007 roku zastąpi model 307. Dla tego samochodu Peugeot przygotowuje zupełnie nową architekturę, która ma charakteryzować się wieloma zaletami, którymi nie będzie mogła pochwalić się konkurencja. Oto przykłady:- bardziej niż w poprzedniku wysunięta do przodu przednia szyba (dzięki temu zwiększa się przestronność wnętrza);- zamontowany pod tylnym siedzeniem moduł klimatyzacji poprawi rozkład masy w aucie oraz zmniejszy wielkość deski rozdzielczej;- niemalże płynne przejście przedniej maski w dach poprawia aerodynamikę oraz ochronę pieszego w przypadku kolizji; - szklany dach, zmniejszony kokpit oraz przesuwane fotele w drugim rzędzie siedzeń sprawiają, że pasażerowie będą mieli ponadprzeciętne dla klasy poczucie przestrzeni."308" Peugeota chce także z rozmysłem odejść od wizerunku kompaktu z wysokim dachem spełniającego czysto użytkowe funkcje. Zamiast tego Francuzi mają zamiar zbudować prawdziwego przedstawiciela klasy premium, który uznanie ma zdobyć przez inteligentne rozwiązania. Inżynierowie zapowiadają, że w nowej "308" z tyłu będzie się siedziało tak wygodnie, jak w Oplu Signum, a z przodu jak w Mercedesie klasy E - wszystko za sprawą znacznie mniej wnikającej do wnętrza desce rozdzielczej. Ponieważ możliwości bagażnika hatchbacka mogą okazać się niewystarczające dla wszystkich potencjalnych klientów, firma planuje także oferującą znacznie więcej miejsca wersję SW, a oprócz tego w dalszej perspektywie na rynku pojawi się także minivan na wzór Renault Scénika czy CitroĎna Xsary Piccaso. Auto kryjące się pod nazwą 3008 ma być eleganckie i sportowe jednocześnie. Znawcy branży podejrzewają, że Peugeot będzie chciał zaskoczyć wszystkich nową koncepcją otwierania drzwi i niespotykaną do tej pory funkcjonalnością wnętrza. W planach jest także 308 coupécabrio, którego koncepcja chowanego, twardego dachu po raz pierwszy pokazana zostanie w 207 CC. Już pod koniec 2005 r. Peugeot zaprezentuje nową "207", która przerośnie na długość swoją poprzedniczkę o 14 cm. Na podwoziu tego modelu w przyszłości ma powstać midivan, który wewnątrz firmy nosi na razie oznaczenie 2007 i ma być odpowiedzią na Renault Modusa. Design 207 nie stanowi specjalnej niespodzianką. Nie oznacza to jednak, że koncepcja małego auta nie będzie rozwijana. Szykuje się kilka nowych detali: tylne światła w technologii diod świecących LED, system Start-Stop, zautomatyzowana skrzynia biegów 2Tronic i nowy, opracowany wspólnie z BMW, 4-cylindrowy silnik benzynowy. W przypadku diesli topowa jednostka będzie miała moc 136 KM.