Seria LX, bazująca na modelu Toyota Land Cruiser, po raz pierwszy zaprezentowała się w roku 1996 jako LX 450. W roku 1998 zadebiutowała wersja 470, którą w tym roku zastąpi LX 570.
Pod maską nowego Lexusa LX pracuje benzynowy silnik 8-cylindrowy o pojemności 5,7 l, pochodzący z pickupa Toyota Tundra. Silnik oferuje moc 280 kW (381 KM), czyli o 83 kW (113 KM) więcej od poprzedniego LX 470 z 8-cylindrowcem 4,7 l. Moment obrotowy podskoczył z 444 Nm do 544 Nm.
Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegowym automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem dyferencjału międzyosiowego o zwiększony tarciu firmy Torsen. Nowością jest także elektronicznie sterowane aktywne zawieszenie, które reguluje prześwit i eliminuje nadmierne przechyły karoserii.
Ogromny SUV, który najprawdopodobniej nigdy oficjalnie nie pojawi się w Europie, porusza się na 20-calowych obręczach z oponami 285/50 R 20. Luksusowe wnętrze z 4-strefową klimatyzacją, nawigacją z Bluetooth czy 12-głośnikowym zestawem audio Mark Levinson oferuje miejsce dla 8 pasażerów.
Rozmiary zewnętrzne nowego SUV-a Lexus LX 570 wynoszą 4991 x 1971 x 1890 mm, a rozstaw osi ma 2850 mm długości.