Dla Lexusa nie jest to już nowy teren, bo polski oddział marki w przeszłości współpracował ze znanymi polskimi sportowcami – Agnieszką Radwańską i Marcinem Gortatem. Jak zapewnia PR Lexusa, także wybór Świątek nie jest przypadkowy: „najlepsza technika i technologia, niezwykłe umiejętności oraz wrażliwość – te cechy możemy znaleźć zarówno u Igi, jak i w naszych samochodach oraz całej filozofii Lexusa” – powiedziała Monika Małek, Lexus PR Manager.
Świątek to jedno z gorętszych nazwisk nie tylko w polskim, ale już i światowym tenisie. 19-letnia Polka w zeszłym roku awansowała do pierwszej „50-ki” rankingu WTA (obecnie jest właśnie na 50. miejscu), ale jej tegoroczna forma każe oczekiwać marszu wzwyż rankingów. Świadczy o tym choćby niedawny tryumf nad trzecią rakietą świata – Karoliną Pliskovą.
„Lexus zaangażował się w sport, ponieważ osiągnięcia sportowców są wymierne - to, co osiągnęli zawdzięczają swojej pracy, determinacji i talentowi. Są wzorem i inspiracją dla młodych ludzi. Jest nadzieja, że dzięki nim polski sport zaistnieje mocno na międzynarodowych arenach” – mówi Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Zadowolona, co zrozumiałe, z nawiązania współpracy jest także sama zawodniczka. „Jestem bardzo zadowolona nawiązaniem współpracy z marką Lexus Polska, opartej na wartościach, które wspólnie podzielamy. Cieszy mnie również fakt, że Lexus wspiera moje zawodowe przedsięwzięcia. Mam poczucie, że razem możemy zajść naprawdę daleko” – przyznaje Iga Świątek.