Liczy się cena - 10 najpopularniejszych aut pierwszego półrocza 2009

Auto Świat
Pierwsze miejsce z wysokością sprzedaży wynoszącą 9 195 sztuki zajmuje Skoda Octavia (cena od 53 700 zł), auto z pogranicza segmentów C i D, oferowane w 2 praktycznych wersjach nadwozia liftback oraz kombi. Pod jej maską znajdziemy silniki o mocy od 80 do 200 KM.Przeczytaj test Skody Octavii Drugą pozycję w rankingu sprzedaży zajęła Skoda Fabia ze sprzedażą w wysokości 7 827 sztuk. Fabia to praktyczne auto należące do segmentu B oferowane w dwóch wersjach nadwozia, jak 5-drzwiowy hatchback, oraz praktyczne kombi. Źródłem napędu małe Skody może być silnik o mocy od 60 do 105 KM. Cena wersji podstawowej to 33 500 złPrzeczytaj test Skody Fabii Na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych aut pierwszego półrocza 2009 jest Volkswagen Golf VI, na którego kupno zdecydowało się 5 459 osób. To praktyczny kompakt oferowany w dwóch wersjach nadwozia jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. Źródłem napędu „króla" kompaktów są silniki o mocy od 80 do 210 KM w przypadku topowej wersji GTI. Ceny wersji 3-drzwiowej zaczynają się od 56 440 zł Przeczytaj test Volkswagena Golfa Czwartą lokatę wśród aut które najczęściej opuszczają salony zajęła miejska Toyota Yaris ze sprzedażą w wysokości 5 291 sztuk. Miejska Toyota oferowana jest w dwóch wersjach nadwozia jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. Pod maską miejskiej Toyoty może pracować jeden z dwóch silników benzynowych 1.0 lub 1.3 l, oraz turbodiesel o pojemności 1.3l i mocy 90 lub 101 KM. Najtańszą Toyotę Yaris kupimy już za 40 490 zł. Przeczytaj test Toyoty Yaris Fiat Grande Punto to niewątpliwy sukces Fiata, bowiem nie tylko dobrze wygląda, ale również jest mało awaryjne i co najważniejsze dla producenta świetnie się sprzedaje - o czym może świadczyć fakt, że w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku na Grande Punto zdecydowało się 5 088 sztuk. To miejskie auto klasy B oferowane jest w dwóch wersjach nadwozia jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, pod jego maską może znaleźć się silnik o mocy od 65 do 120 KM. Cena wersji podstawowej to 33 490 zł Przeczytaj test Fiata Grande Punto 6 miejsce rankingu najlepiej sprzedających się aut z wynikiem na poziomie 4 868 egzemplarzy znajduje się koreański kompakt czyli, Kia cee'd. Ten model jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia 5-drzwiowy hatchback, oraz praktyczne kombi z silnikami o mocy od 90 do 140 KM, a jego ceny zaczynają się od 45 400 zł.Przeczytaj test Kii cee'd Oto Fiat Panda, nasz hit eksportowy. Jak widać mały model Fiata podoba się również polskim klientom o czym może świadczyć sprzedaż na poziomie 4 792, co pozwoliło Pandzie na uplasowanie się na 7 pozycji wśród najchętniej kupowanych aut w naszym kraju. Fiat Panda jest dostępny jedynie jako 5-drzwiowy hatchback z silnikami o mocy od 52 do 70 KM. Ceny na poziomie typowym dla Fiata - czyli atrakcyjne. Podstawową wersję Fiata Panda kupimy już za 27 990 zł. Przeczytaj test Fiata Panda Oto król zakrętów wśród kompaktów - czyli Ford Focus, którego zawieszenie zestrojono tak aby każdy zakręt można było przejechać z niemal każdą prędkością. To chyba jednak nie wystarczy aby zaskarbić sobie serca klientów, bowiem od stycznia do czerwca tego roku na Forda Focusa zdecydowało się 4 269 osób - to wystarczyło do zajęcia 7 miejsca w półrocznych statystykach sprzedaży. Ford Focus jest oferowany w 4 wersjach nadwozia jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, praktyczne kombi oraz dystyngowany sedan - cena wersji podstawowej to 51 700 zł. Przeczytaj test Forda Focusa Przedostatnie czyli 9 miejsce w naszym zestawieniu 10 najpopularniejszych aut pierwszego półrocza 2009 roku, zajęła ze sprzedażą w wysokości 3 901 sztuk Toyota Avensis, która jest dostępna jako rodzinne kombi oraz 4-drzwiowa limuzyna. Pod maską nowej Toyoty Avensis może pracować silnik o mocy od 132 do 177KM. Cena wersji podstawowej to 76 490 zł.Przeczytaj test Toyoty Avensis Nasze zestawienie 10 najpopularniejszych nowych aut pierwszego półrocza 2009 zamyka ze sprzedażą na poziomie 3 550 sztuk przybysz klasy B z Francji - czyli Renault Clio, które na naszym rynku oferowane jest w 3 wersjach nadwozia jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, oraz praktyczne pojemne kombi klasy B. Mały Renault jest dostępny z silnikami o mocy od 65 do 200 KM w przypadku wersji Renault Sport. Cena wersji podstawowej najpopularniejszego auta z Francji to 38 500 zł.Przeczytaj test Renault Clio Powyższe zestawienie prezentuje prawdziwy top ten pierwszego półrocza 2009, ale co z niego wynika? Chyba tylko to, że nadal większość z nas nie może sobie pozwolić na zakup większego auta na przykład klasy D - takiego jak Ford Mondeo który znalazł się na 12 miejscu ze sprzedażą na poziomie 3 293 sztuk, Volkswagena Passata zajmującego odległą 15 pozycję ze sprzedanymi 2 954 egzemplarzami. Poza Toyotą Avensis to jedyne auta klasy D które znalazły się w pierwszej 20 najpopularniejszych nowych aut na naszym rynku. Zdecydowaną większość sprzedaży stanowią auta klasy B oraz kompakty - czyli pojazdy zdecydowanie tańsze od limuzyn klasy D. Co równie ciekawe, pierwsza 10 to niemal 1/3 sprzedaży nowych aut w naszym kraju. A ty które auto z pierwszej 10 byś kupił? Zapraszamy do dyskusji oraz udziału w ankiecie.

Katalog Samochodów Auto Świat