Mercury Milan po raz pierwszy zaprezentowany został w styczniu 2005 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. W ofercie handlowej koncernu Ford Motor Company znalazło się miejsce zarówno dla bardziej „ludowego” Forda Fusion i luksusowego krewnego Lincolna MKZ. Jak wiadomo, oba modele są ze sobą spokrewnione technicznie.
Czterodrzwiowy sedan Mercury Milan w roku modelowym 2010 otrzymał nową część przednią oraz inny kształt przednich reflektorów, błotników i pokrywy silnika. W tylnej części zastosowano nowe światła zespolone. We wnętrzu zmieniła się deska rozdzielcza i materiały.
Użytkownicy marki Merkury mogą wybrać jeden z dwóch dostępnych silników wysokoprężnych lub napęd hybrydowy. Benzynowe to: czterocylindrowy Duratec o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 129 kW (175 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 324 Nm oraz sześciocylindrowy 3,0 l o mocy 177 kW (240 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 301 Nm.
Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 l o mocy 114 kW (155 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 184 Nm, współpracującym z silnikiem elektrycznym i bezstopniowa przekładnią e-CVT. To połączenie daje średnie zużycie paliwa 5,0 l/100 km i możliwość pokonania na jednym tankowaniu dystansu aż 700 mil, czyli 1120 kilometrów.