Nowy, podstawowy silnik typu bokser ma obecnie pojemność skokową 2,9 litra oraz większą moc – 188 kW (Boxster) i 195 kW (Cayman).W pierwszym przypadku oznacza to wzrost o 7 kW, a w drugim o 15 kW.
Większy silnik o pojemności skokowej 3,4 litra, dzięki zastosowaniu układu bezpośredniego wtrysku paliwa, ma w przypadku Boxstera S 11 kW więcej, czyli 228 kW. Natomiast w przypadku modelu Cayman S o 18 kW więcej, czyli 235 kW. Oba zapewniają znakomite parametry i mniejsze zużycie paliwa.
Boxster i Cayman z nowa dwusprzęgłową przekładnią PDK osiągają średnie zużycie paliwa8,9 l/100 km, a wiec o 11 proc. mniej niż z automatyczną przekładnią Tiptronic S. Natomiast w połączeniu z silnikiem 3,4 l zużycie paliwa jest mniejsza aż o 16 proc, i wynosi średnio 9,2 l/100 km.
Oba modele po faceliftingu optrzymały nową przednią i tylna część nadwozia. Przednie reflektory ze zintegrowanymi kierunkowskazami przypominają elementy z modelu Carrera GT. W przednim zderzaku znalazły się światła diodowe do jazdy dziennej. Także tylne światła zespolone wykonano w technice LCD.
Kolejne zmiany objęły układ zawieszenia, mocniejsze hamulce oraz poszerzenie funkcji systemu stabilizacyjnego PSM. W wyposażeniu standardowym znajdzie się m.in. system audio z CD/MP3. Za dopłatą można zamówić multimedialny system PCM.
Oba zmodernizowane modele dostępne będą w sprzedaży od lutego 2009 roku.