Auto Małgorzaty Sochy, Mercedes EQC 400, to nie jest pojazd, który epatuje "elektrycznością". To samochód, który wygląda jak normalny, spalinowy, luksusowy SUV. Jadąc nim, nie czujesz ograniczeń – jest niebywały komfort, jest moc i zasięg.

Zobacz też: Ferrari Roberta Lewandowskiego na sprzedaż. Każdy może licytować

Mercedes EQC 400. Jak sprawuje się samochód Małgorzaty Sochy?

W Mercedesie tym zwraca uwagę tekstylne obicie deski rozdzielczej – bardzo ciekawe i stylowe. Oprócz tego zamsz na siedzeniach, po bokach foteli derma (nie rzuca się w oczy), trochę aluminium. Jest ładnie, a przede wszystkim wszystko jest świetnie zmontowane. W samochodzie na prąd, które z założenia jest ciche i słychać w nim każdy trzask, to ważne. W Mercedesie EQC panuje cisza pod każdym względem. Komfort akustyczny jest fenomenalny.

Mercedes EQC ma dwa silniki: jeden napędza oś przednią, a drugi tylną. Gdy ostro ruszamy, oś tylna załącza się z opóźnieniem rzędu ułamków sekund, ale działa to wszystko bardzo płynnie. Dość mocno zredukowane są nawet typowe dla elektryków dźwięki pracy silnika oraz systemów rekuperacji – można o nich całkiem zapomnieć. Wysoki jest też odzysk energii – dość mocno trzeba wcisnąć hamulec, by uruchomić tarczówki przy kołach – hamowanie w większości przypadków biorą na siebie silniki elektryczne.

Zobacz też: Chiński producent samochodów elektrycznych NIO chce produkować w Polsce

Mercedes EQC 400. Wszystkie systemy biorą udział w oszczędzaniu energii

Zawieszenie Mercedesa EQC znakomicie redukuje przechyły, dobrze zbiera nierówności, w końcu zapominasz o bagażu baterii i czujesz się, jak w normalnym, "pełnowartościowym" samochodzie spalinowym.

Siła rekuperacji (odzyskiwania energii, w praktyce zwalniania po odjęciu gazu) zmienia się w zależności od warunków na drodze. Okazuje się, że wszystkie systemy (m.in. radar i kamery monitorujące odstęp od poprzedzającego pojazdu) biorą udział w oszczędzaniu energii.

Dalsza część tekstu pod podcastem

Zobacz też: Droga benzyna i lpg? Tankuj chrust! Jak przerobić auto, żeby jeździło na holzgas?

Ile kosztuje Mercedes EQC 400?

Cena Mercedesa EQC 400 w Polsce rozpoczyna się od 328 300 zł. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition, a najwyższy wariant, czyli EQC 400 4MATIC Edition 1886 kosztuje z kolei 367 600 zł.

Mercedes EQC 400 rozpędza się do 100 km na godz. w zaledwie 5,1 s. Pojemność baterii wynosi 80 kWh. Średnie zużycie energii to wg producenta 22,3 kWh/100 km, w naszym teście było to natomiast ok. 27 kWh/100 km.