Dzięki współpracy Targeo.pl i EuroRAP udostępniono mapę drogową Polski z naniesionym poziomem ryzyka wyliczonym na podstawie statystyk wypadków drogowych. Mapa przedstawia ryzyko indywidualne mierzone koncentracją wypadków, czyli średnim ryzykiem bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną wypadku na wybranych rodzajach dróg w stosunku do liczby pojazdów, które przejeżdżają przez ten odcinek w ciągu roku (liczba wypadków z ofiarami śmiertelnymi i ciężko rannymi na 1 mld pojazdo-kilometrów).

W stosunku do poprzedniego badania uwzględniające lata 2008 - 2010, na mapach ryzyka indywidualnego widać wyraźny spadek odcinków szczególnie niebezpiecznych na korzyść odcinków z zagrożeniem średnim i małym. Klasyfikacja poziomu ryzyka przedstawiona została w pięciostopniowej skali, jednolitej dla wszystkich krajów europejskich biorących udział w programie.

Polskie drogi: lepiej, ale nadal niebezpiecznie Foto: Auto Świat
Polskie drogi: lepiej, ale nadal niebezpiecznie

W stosunku do pierwszego badania (2005 - 2007) ilość odcinków z ryzykiem bardzo dużym spadła blisko o ponad 4,4 tys. kilometrów (z 60 proc. do 34 proc.). W tym samym czasie, ilość najniebezpieczniejszych odcinków, oznaczonych na mapie ryzyka indywidualnego koloremczarnym i czerwonym spadła o 17 proc..

Na stronie eurorap.targeo.pl można sprawdzić, jak zmieniał się poziom ryzyka na polskich drogach w pięciu kolejnych badaniach zarówno pod względem ryzyka indywidualnego, jak i szczegółowychprzypadków takich jak najechanie na pieszego, kolizja z motocyklistą czy wypadki w wyniku nadmiernych prędkości.