Amerykanie otrzymują od Mazdy nową większą generację, dostosowaną do gustu amerykańskiego klienta w zakresie komfortu i sterowania. Z globalnej oferty jednostek napędowych amerykańska szóstka otrzymuje wyłącznie 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 l.
Sportowy charakter ma podkreślić widlasty 6-cylindrowy silnik benzynowy zapożyczony z dużego SUV-a Mazda CX-9. Jego moc nie jest porażająca, ale to w USA nie jest zbyt ważne. O wiele ważniejsze będzie zestrojenie silnika z seryjną automatyczną skrzynią biegów, której sześć biegów wskazuje, że chodzi o nowoczesną przekładnię. Producent obiecuje możliwość manualnej zmiany biegów. Czterocylindrowy silnik w standardzie oferowany będzie 6-biegową przekładnią ręczną, 5-biegowy automat dostępny będzie za dopłatą.
Amerykańska Mazda 6 od wersji europejskiej wyróżnia się również wizualnie. Najbardziej odróżnia się tył auta, gdzie przetłoczenie na tablicę rejestracyjną przemieściło się ze zderzaka na pokrywę bagażnika, zmieniły się również tylne lampy. Zaskakuje również sylwetka auta, która bardziej zbliżyła się do europejskiego liftbacka, tak więc auto przypomina trochę 4-drzwiowe coupe.
Produkcja Mazdy 6 przebiegać będzie w tym samym zakładzie, co dotychczas. Od roku 2002 model 6 powstaje w zakładzie AutoAlliance International (joint-venture z Ford Motor Company) w Flat Rock w stanie Michigan. Nowa Mazda6 - sedan przeznaczony na rynek USASilnik2,5 MT (AT)3,7 ATPojemność skokowa [cm3]24883726Cylindrów/zaworów4/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]125 (170)/6000200 (272)/6350Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]226/4000365/4250Prędkość maksymalna [km/h]220-Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]8,0-Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]8,1-