Pierwszy model RS1000 był dziełem Heinza Melkusa i jego współpracowników. Dzisiaj jego wnuk zajmuje się dilerstwem BMW i Lotusa, a także zajmuje się produkcją replik samochodu swojego dziadka. Niezależnie od tego przygotowuje do produkcji zupełnie nowy model RS2000.

Przygotowanie prototypu powstaje we współpracy z designerem Sebastianem Wolframem i Politechniką w Dreźnie. W połowie października pokazano makietę w skali 1:4, która swoimi kształtami nawiązuje do legendarnego modelu RS1000. W przyszłym roku planowane jest stworzenie pierwszego jeżdżącego prototypu, a w 2009 roku już rozpoczęcie produkcji seryjnej.

Planuje się produkowanie rocznie 25 egz., które sprzedawane będą za 60 tys. euro.

Wiadomo już, że Melkus RS2000 będzie miał wymiary zewnętrzne 4 x 1,8 x 1,2 metra i będzie napędzany czterocylindrowym silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) lub 147 kW (200 KM) oraz w wersji z turbodoładowaniem o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki napędowe będą dostępne z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.

Dzięki masie własnej nie przekraczającej 1000 kg Melkus RS2000 będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund i osiągał prędkość maksymalną 250 km/h.

Spółka Melkus nie zamierza ograniczyć się jedynie do produkcji replik i nowego modelu RS2000. W planach ma także przygotowanie wersji do wyścigów, a w 2011 roku także zamierza zaprezentować koncept GT z napędem hybrydowym.