Mercedes rozpoczyna właśnie w Chinach sprzedaż klasy A. „Jako jedna z pierwszych marek na świecie przyjęliśmy strategię sprzedaży luksusowych aut kompaktowych”, powiedział Klaus Maier, prezes Mercedesa na Chiny w wywiadzie dla gazety „China Daily”.

Rozszerzenie palety modelowej ma przyciągnąć przede wszystkim młodszych i mniej zamożnych klientów. Podstawowy Mercedes A160 ma kosztować około 26 tys. euro (ok. 100 tys. zł), wersja A180 niecałe 30,5 tys. Euro (ok. 120 tys. zł).

Według Maiera o decyzji koncernu zadecydował sukces klasy B, która w Chinach sprzedawana jest już od dwóch lat: „Nie spodziewaliśmy się, że będziemy w stanie sprzedać miesięcznie 1400-1500 egzemplarzy klasy B”.

W ciągu dziesięciu miesięcy 2010 roku do klientów trafiło 9220 sztuk tego modelu. Liczba sprzedanych samochodów marek Mercedes, Smart i Maybach wzrosła w tym czasie o 128 proc. do 115330 sztuk.

Maier jest przekonany, że jego firmie uda się zrealizować plan, jaki postawiła sobie na 2010 rok – sprzedaż 120 tys. samochodów. Liczba ta może przekroczyć nawet 130 tys. egzemplarzy. W 2011 roku Maier liczy na wzrost sprzedaży w segmencie aut luksusowych rzędu 20-25 proc. Cały chiński rynek ma się w tym okresie powiększyć o 10-15 proc. Mercedes chce do 2015 roku sprzedawać w Chinach 300 tys. aut rocznie.