Producent chwali się tym, że MG3 jest naturalnym, szóstym elementem ewolucji miejskich modeli MG, która trwa już od 1924, kiedy na rynek trafił Austin Seven, a po nim Morris Minor 1000 i MG 1300 oraz bardziej współczesne MG ZR i nadal produkowany MG SW.

Za projekt nowego modeli odpowiada brytyjskie biuro rozwojowe SAIC. Jak już wspomniano, prace nad projektem trwały 4 lata, a efektem jest miejski pojazd przygotowany do rywalizacji w jednym z najbardziej obleganych segmentów na rynku. Samochód ma typowe wymiary dla aut miejskich - 3999x1728x1517 mm, a rozstaw osi mierzy 2520 mm. Bagażnik ma pojemność 256 litrów, z możliwością powiększenia do 938 litrów. Chińscy dziennikarze od razu zauważyli, że po złożeniu kanapy nie powstaje płaska powierzchnia. Producent będzie oferował swoim nabywcom możliwość personalizacji auta, m.in. możliwe będzie zamówienie flagi brytyjskiej na dachu auta. Detale w kabinie pasażerskiej wystylizowane zostały na tzw: "Apple desing", co jest ukłonem w stronę młodszej klienteli MG.

Możliwość podłączenia iPoda jest jednym z ciekawszych elementów wyposażenia, które nie zawiera żadnych nowości. Elektryka szyb i lusterek, klimatyzacja, tempomat, szyberdach, CD MP3, czujniki parkowania, to typowe elementy dostępne w każdym segmencie aut. 15-calowe felgi aluminiowe zwiększają atrakcyjność pojazdu. Nie wiadomo jeszcze czy pojazd jest bezpieczny, ponieważ nie został rozbity przez C-NCAP. Na chińskim rynku oferowany jest tylko ABS i dwie poduszki powietrzne, a na tylnych kołach montowane są hamulce bębnowe.

Samochód może być napędzany dwoma silnikami benzynowymi - 1.3l (88KM, 117 Nm) oraz 1.5l (109 KM, 135 Nm). Mniejsza jednostka zużywa średnio 6,5 l/100 km, a większa o 6,7 l/100 km. Producent zapewnia, że mocniejszy silnik zapewnia przyspieszenie od 0-100 km w czasie 11,5 sekundy i rozpędza pojazd do 180 km/h. W podstawowej wersji za przeniesienie napędu służy 5-cio biegowa manualna skrzynia biegów, ale klienci mogą zamówić także 5-cio stopniowy automat z funkcją sekwencyjnej zmiany biegów.

MG uznawany jest w Chinach za prestiżową markę, co odzwierciedla cennik "3". Poniżej ceny MG3 obowiązujące w Kraju Środka przeliczone na złotówki:

- 1.3l MT - 30 230 zł,

- 1.3l AT - 33 270 zł,

- 1.5l MT - 36 300 zł,

- 1.5l AT - 38 900 zł,

- 1.5l XCross MT - 39 770 zł,

- 1.5l XCross AT - 44 980 zł.

XCross oznacza wersje wystylizowane na miejskie terenówki, tak samo jak w przypadku MG3 SW. Jak widać ceny pojazdu nie są szczególnie atrakcyjne i to nawet dla Chińczyków. Dla porównania, podstawowa wersja nowego Nissana Micry 1.5l jest w Chinach o niespełna 100 zł droższa od najtańszego MG3.

Według wcześniejszych zapowiedzi, MG3 trafi do Europy pod koniec przyszłego roku. Wtedy też poznamy ceny i specyfikacje modelu jakie będą obowiązywały na Starym Kontynencie.

Można się jednak spodziewać znacznie wyższych cen, co jest związane m.in. z wprowadzeniem lepszego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, który mógłby sprostać wymaganiom lokalnego rynku. Szansą pojazdu może być zapowiadana wersja "hot hatch", która prawdopodobnie zostanie wyposażona w jednostkę 1.5T.

Jeżeli brytyjscy inżynierowie dopracują zawieszenie tak jak w chwalonym przez brytyjskich dziennikarzy modelu MG6, miejski model może liczyć na grupę wielbicieli, którzy z utęsknieniem czekają na kontynuację bogatej tradycji sportowych modeli legendarnej marki MG.