Auto Świat Wiadomości Aktualności Ford zmienia strategię. Ma ona "miło zaskoczyć pod wieloma względami"

Ford zmienia strategię. Ma ona "miło zaskoczyć pod wieloma względami"

Ford po swoich złotych latach, gdy na rynku królowała Fiesta, Focus i Mondeo, teraz skupił się na samochodach, sprzedających się w mniejszych liczbach egzemplarzy, a do tego często dość drogich, choć również emocjonujących. Amerykanie jednak zapowiadają powrót do korzeni. Być może znów zobaczymy te legendarne modele.

Ford Focus był jednym z najpopularniejszych samochodów amerykanów. Właśnie znika z oferty
Mateusz Pokorzyński / Auto Świat
Ford Focus był jednym z najpopularniejszych samochodów amerykanów. Właśnie znika z oferty
  • Ford, po latach dominacji modeli Fiesta, Focus i Mondeo, zmienił strategię, koncentrując się na droższych i mniej popularnych samochodach
  • Firma zapowiada jednak powrót do korzeni, zapowiadając zupełnie nową strategię
  • Dyrektorzy Forda, Jim Farley i Bill Ford, podkreślają, że nowa strategia ma zaskoczyć klientów i przywrócić pozycję marki

Przez lata Ford był synonimem solidnych i przystępnych cenowo samochodów, które podbijały serca kierowców na całym świecie. Focus dominowały w segmencie kompaktów, a Fiesta była jednym z liderów w klasie B. Do tego Mondeo zawsze uważane za jeden z najlepszych modeli klasy D. To były samochody, które łączyły atrakcyjny design, solidne wykonanie i przystępną cenę. Właśnie to sprawiło, że Ford stał się jednym z najpopularniejszych producentów w Europie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ford przestrzelił z redukcją modeli. Nowa strategia nie była optymalna

Jednak ostatnie lata to czas trudnych decyzji. Ford postawił na elektryfikację, ale – mówiąc wprost – nie wszystko poszło zgodnie z planem. Mustang Mach-E, choć początkowo przyciągał uwagę, szybko okazał się technologicznie przestarzały. Focus właśnie schodzi ze sceny, a Fiesta już została usunięta, choć było wokół niej zainteresowanie. Dziś z kolei z samochodów popularnych z napędem spalinowym w portfolio Forda pozostała Puma i Kuga. Poza tym mamy dość udane elektryki, ale to cały czas za mało, by mówić o sukcesie

Ford Puma to jeden z dwóch ostatnich spalinowych modeli popularnych
Ford Puma to jeden z dwóch ostatnich spalinowych modeli popularnychFord

Ford szykuje nową strategię. Ma pomóc powrócić na szczyt

W obliczu trudności Ford postanowił wrócić do korzeni. Jim Farley, dyrektor generalny marki, podczas konferencji z dealerami w Europie zapowiedział, że w planach są nowe modele spalinowe, które mają być tańsze i bardziej przystępne. Teraz te słowa potwierdził również William Clay Ford, prezes zarządu firmy, w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Autocar.

Ford przyznał, że marka straciła swoją pozycję w kluczowych segmentach. Jednocześnie zapewnił, że nowa strategia, nad którą obecnie trwają prace, "miło zaskoczy pod wieloma względami". Szczegóły jednak pozostają tajemnicą.

Ford Explorer w Europie jest już tylko elektryczny. Wśród rodzinnych aut w Fordzie jest więcej elektryków niż aut spalinowych
Ford Explorer w Europie jest już tylko elektryczny. Wśród rodzinnych aut w Fordzie jest więcej elektryków niż aut spalinowychMateusz Pokorzyński / Auto Świat

Na razie Ford upraszcza nową produkcję elektryków

Ford zaprezentował niedawno swoją wizję przyszłości, nazwaną "Model T Moment". To nowa platforma dla elektryków, która ma być tania, modułowa i prosta w konstrukcji. Co więcej, samochody budowane na tej platformie mają powstawać w zupełnie nowy sposób, co pozwoli na znaczne oszczędności i skróci czas produkcji.

Mimo to, Jim Farley nie krył wątpliwości co do nowej strategii. Przyznał, że nie ma pewności, czy obrany kierunek okaże się właściwy. Takie wypowiedzi nie uspokajają udziałowców, którzy oczekują konkretnych działań. Bill Ford jednak zapewnia, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, a nowe modele nie zawiodą oczekiwań klientów.

Choć szczegóły dotyczące nowych modeli wciąż owiane są tajemnicą, jedno jest pewne – Ford zdaje sobie sprawę, że musi zmienić swoje podejście. Powrót do spalinowych samochodów, zwłaszcza w hybrydowym wydaniu mogłoby zmienić sytuację Forda.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji