Podczas drugiego etapu imprezy, zawodnicy mają do pokonania sześć odcinków specjalnych. Długość etapu - 457,78 kilometra, długość OS-ów: 157,32 kilometra. Nieczęsto się zdarza w rajdach, aby drugiego dnia zawodnicy mieli do przejechania dłuższy dystans niż pierwszego...

Na starcie stanęło 75 samochodów, w tym polska załoga, Michał Sołowow i Maciej Baran. Przypomnijmy: inni nasi reprezentanci, Tomasz Czopik i Glib Zagori wycofali się wczoraj na skutek defektu w ich Volkswagenie Polo S2000.

Sołowow i Baran, choć na samochodzie mają numer "4", to po regrupingu - wyjechali ma trasę z parku zamkniętego - jako dwudziesta trzecia załoga.

Dziesiąty odcinek specjalny

Bardzo długa próba - 32,5 kilometra zakończyła się sukcesem Lucy Rossettiego w Peugeocie 207 S2000, który wyprzedził lidera, Giandomecico Basso w Fiacie Grande Punto S2000 o 1,3 sekundy. Niestety odcinek okazał się bardzo wymagający dla Michała Sołowowa i Macjeja Barana. Zajęli oni dopiero 39 miejsce, tracąc do konkurentów w modelu 207 S2000 aż 2.42,3 minuty.

Polacy przesunęli sie jednak w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Wyprzedzający ich Simon Jean-Joseph i Jack Boyer musieli sie wycofać na skutek problemów technicznych w ichCitroënie C2 S1600 nastąpił defekt elektryki.

Jedenasty odcinek specjalny

Luca Rossetti w ataku! Peugeot 207 S2000 okazał się najszybszy i na tym odcinku specjalnych, którego długość wynosiła 18,57 kilometra. Basso (strata 3,1 sek.) przegrał jeszcze z Renato Travaglią (Mitsubishi Lancer Evo IX - 2,1 sek.). W "dziesiątce" generalki było sześć "Miśków", dwa Subaru oraz Fiat i Peugeot.

Michał i Maciek trochę szybsi - trzydzieste pierwsze miejsce ze stratą 1.04,0 minuty. Ale to ma mniejsze znaczenie - nasza załoga awansowała na drugą pozycję w Mistrzostwach Europy. Volkan Isik okazał się zbyt dynamicznym kierowcą jak na możliwości Fiata Punto S2000 i musiał się wycofać. W ME liderują Dimitar Iliew i Janaki Janakijew.

Dwunasty odcinek specjalny

Na dwudziestu kilometrach próby sytuacja "wrciła do normy". Wygrał Giandomecico Basso przed Lucą Rossettim (2,2 sek.) oraz Renato Travaglią (3,8 sek.).

Rewelacyjnie pojechali Polacy! Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli bowiem dwunaste miejsce ze stratą 39,9 sekundy.

Po pierwszej pętli drugiego etapu liderem jest Basso, który wyprzedza Rossettiego o 35,5 sekundy oraz Paolo Andreucciego w Mitsubishi Lancerze Evo IX o 1.21,5 sekundy. Lider Mistrzostw Europy, Dimitar Iliew jest jedenasty (5.17,3 min.), a Sołowow i Baran zajmują 21 miejsce (10.19,8 min.).

Obecnie załogi przebywają na strefie serwisowej. Kolejna próba rozpocznie się o godzinie 14.49.

Trzynasty odcinek specjalny

Renato Travaglia w Mitsubishi Lancerze Evo IX dowiódł, że dla niego trzynastka jest szczęśliwa - okazał się najszybszy na próbie oznaczonej cyfrą "13". Luca Rossetti w Peugeocie 207 S2000, który wygrał pierwszy przejazd Colle San Zeno, był tym razem drugi. Doskonale spisał się także Luca Cantamessa w Mitsubishi Lancerze Evo IX - był trzeci, wyprzedzając Giandomecico Basso. Lider zaczyna chyba powoli lekko "odpuszczać" - do mety pozostały jeszcze tylko dwa OS-y...

Michał Sołowow i Maciek Baran (osiemnaste miejsce) poprawili się w stosunku do porannego przejazdu o półtorej minuty! Do lidera stracili 1.13,0 minuty. Polacy są na dwudziestym miejscu w klasyfikacji generalnej (11.23,5 min. straty) i drudzy w punktacji Mistrzostw Europy.

Czternasty odcinek specjalny

Trzej wielcy w rajdzie: Basso (strata 7,5 sek.), Rossetti (7,7 sek.) i Andreucci (7,4 sek.) wyraźnie zwolnili, pewni utrzymania swoich pozycji. O ile w przypadku dwóch pierwszych jest to raczej pewne, o tyle doskonale znany polskim kibicom z występów w naszym kraju Paolo Andreucci powinien uważać. Luca Cantamessa atakuje cały czas i konsekwentnie odrabia straty. OS wygrał o sekundę przed Travaglią.

Strata Lucy do Paolo wynosi przed rozpoczęciem piętnastego, ostatniego odcinka specjalnego o długości dwudziestu kilometrów, zaledwie (albo aż!) 14,7 sekundy. W czołówce jest zresztą bardzo "ciasno" - trzecią i szóstą załogę dzialą zaledwie 24 sekundy! Może się jeszcze sporo dziać...

Michał i Maciek pojechali bojowo, ale rozsądnie - stracili tylko 45,6 sekundy i awansowali o jedno miejsce.

Piętnasty odcinek specjalny

Renato Travaglia wygrał ostatni OS tegorocznego Rajdu Mille Miglia, wyprzedzając Lucę Cantamessę o 4,0 sekundy.Basso. Rossetti oraz Andreucci dojechali do mety w "swoim czasie", pieczętując indywidualne sukcesy.

Sołowow i Baran na ostatniej próbie zajęli szesnaste miejsce, tracąc 48,5 sekundy do Renato. W sumie zawody ukończyli na dzieiwętnastej pozycji (12.41,5 sek. straty).

Jednak odnieśli wielki sukces w Mistrzostwach Europy. Zajęli bowiem drugie miejsce za Dimitarem Iliewem i Janakim Janakijewem! Doskonała pozycja na początku sezonu...

Powiedzieli

- To była ciężka nauka – relacjonował Michał Sołowow. Jak zwykle u mnie: najlepiej poszły nam ostatnie trzy odcinki. Wcześniej, całą pierwszą pętlę drugiego dnia jechaliśmy z uszkodzonym lewym tylnym amortyzatorem. Mieliśmy problemy na prawych zakrętach – od czasu do czasu prawie wypadaliśmy z drogi. Ponieważ jest to nowe auto, zatem nie potrafiłem zrozumieć, co się dzieje. Wydawało mi się, że to mogą być złe opony, czy niezbyt odpowiednie ustawienie geometrii zawieszenia. Jednak okazało się, że amortyzator się zakleszczał. Cóż... Jest jeszcze sporo rzeczy, które należy poprawić w naszym Punto. Przed Elmotem czeka nas dużo pracy.

- Było trochę błędów i problemów – dodał Maciek Baran. Na przykład „przygoda” z wadliwym amortyzatorem. Momentami przegrzewał nam się także silnik. Ale w końcówce wszystko poszło znacznie lepiej niż na początku. Od dłuższego czasu zdarza się tak, że dopiero na sam koniec rajdu wszystko zaczyna się układać. Trzeba to zmienić, żeby w kolejnych zawodach jechać jak najszybciej już od pierwszego odcinka specjalnego.

WYNIKI RAJDU MILLE MIGLIA 2007

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. BASSO GIANDOMENICO i DOTTA MITIA (Fiat Grande Punto S2000) 3:13.25,4 godz.2. ROSSETTI LUCA i CHIARCOSSI MATTEO (Peugeot 207 S2000 ) strata 37,9 sek.3. ANDREUCCI PAOLO i ANDREUSSI ANNA(Mitsubishi Lancer Evo IX)1.25,0 min.4. CANTAMESSA LUCA i CAPOLONGO PIERCARLO (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.34,2 min.5. DALLAVILLA ANDREA i ROCCO TOMMASO (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.43,0 min.6. LONGHI PIERO i IMERITO MAURIZIO (Subaru Impreza STi)1.52,4 min.7. AGHINI ANDREA i CERRAI MASSIMILIANO (Subaru Impreza STi)2.58,5 min.8. SOTTILE SANDRO i NARI MARCO (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.15,3 min.9. PEREGO ANDREA i DE LUIS DANIELE (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.28,8 min.10. GIANFICO FABIO i TOLINO ROBERTO (Mitsubishi Lancer Evo IX)6.44,9 min.19. SOLOWOW MICHAŁ i BARAN MACIEJ (Fiat Grande Punto S2000)12.41,5 min.