Największy koreański producent samochodów Hyundai Motor opublikował swoje wyniki gospodarcze za pierwszy kwartał bieżącego roku. W stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku zysk eksploatacyjny spadł o 13,1 %. Hyundai boryka się z niższą sprzedażą swoich samochodów i mocnym kursem koreańskiego wonu. Czysty zysk spadł w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 o 10,2 % do 307,4 mld wonów. Hyundai w pierwszym kwartale 2007 sprzedał w sumie 387 463 samochodów, czyli o 7,4 % niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Prawie 1/3 produkcji trafiła na rodzimy rynek, resztę sprzedano na rynkach zagranicznych.

Hyundai przechodzi teraz okres zmian generacyjnych, co miałoby się pozytywnie przejawić w wynikach finansowych już w drugim kwartale, kiedy również ostatecznie rozwiązane zostaną problemy z rozpoczęciem produkcji na dwóch zmianach w koreańskim zakładzie Jeonju. W najbliższym czasie Hyundai skupi się na obniżaniu kosztów produkcji i budowaniu image’u marki.