"A+B = Absolutnie Bezpieczni" - pod takim hasłem Stalexport Autostrada Małopolska S.A. rozpoczął kampanię promującą bezpieczne zachowania na drodze wśród motocyklistów i kierowców samochodów jako współużytkowników dróg. Partnerem akcji jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada.

- Rosnąca liczba motocykli na drogach, którą obserwujemy także na A4 Katowice-Kraków, wymaga zwiększenia świadomości zasad bezpieczeństwa wśród kierowców jednośladów i samochodów jako współużytkowników dróg. Kampanię "A+B = Absolutnie Bezpieczni" dedykujemy zatem obu grupom wychodząc z założenia, że mogą one nawzajem udzielić sobie cennych rad i wskazówek - mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Jak wynika ze statystyk, w 2011 roku wydarzyło się ponad 40 tysięcy wypadków drogowych, z czego około 2,4 tysiąca zdarzeń odbyło się z udziałem motocyklistów. Byli oni sprawcami prawie połowy tych incydentów, natomiast 42 proc. wypadków z udziałem motocyklistów spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Tymczasem z powodu nieudzielenia motocyklom pierwszeństwa przejazdu, wydarzyło się niemal tyle samo wypadków, co na skutek zbyt szybkiej jazdy jednośladami*.

- Te wyniki tylko pokazują, ile w kwestii bezpieczeństwa mamy jeszcze do zrobienia my motocykliści i my kierowcy samochodów. Nie zapominajmy bowiem, że większość motocyklistów to także kierowcy samochodów, którzy poza sezonem motocyklowym, najczęściej zasiadają za kierownicą "czterech kółek". W kampanii "A+B = Absolutnie Bezpieczni" radzimy, co jako kierowcy jednośladów i samochodów możemy zrobić i na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby na drogach było bezpieczniej - mówi Szczęsny Filipiak z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Motocyklistów MotoAutostrada.

Kampania będzie prowadzona bezpośrednio na A4 Katowice-Kraków, w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic oraz w Internecie.

"A+B = Absolutnie Bezpieczni" zainaugurował zorganizowany w Krakowie happening, podczas którego aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny służące do crash testów prezentowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podczas happeningu dystrybuowane były również ulotki informujące o akcji. Po zakończeniu happeningu w Krakowie, aktorzy przejechali na place poboru opłat w Balicach i Mysłowicach na A4 Katowice-Kraków, gdzie rozdawali kierowcom ulotki, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.

W kampanię zaangażowali się także miłośnicy jednośladów i "czterech kółek" - w tym m.in. Maciej Balcar - muzyk, aktor, wokalista zespołu "Dżem" - którzy wystąpili w krótkich nagraniach dzieląc się z kierowcami swoimi obserwacjami.

W ramach kampanii "A+B = Absolutnie Bezpieczni" ruszył także konkurs dla użytkowników facebooka na profilu akcji. Każdy uczestnik konkursu zmierzy się z kilkoma zagadkami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym.