Firmą Proto Motors w latach dziewięćdziesiątych założył Han-chul Kim ze swoją żoną Ji-sun Choi. Oboje pracowali wówczas w działach rozwoju koreańskich producentów. Początkowo rodzinna firma miała być jedynie podmiotem doradczym dla miejscowych producentów, dla których projektowała różne komponenty.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych powstał pomysł stworzenia koreańskiego samochodu sportowego, którego efektem był koncept PS-II. Zaprezentowano go w 2001 roku i był gotowy do produkcji seryjnej. Jego wykonanie wymagało jednak wiele ręcznej pracy i z tego powodu nie można było myśleć o produkcji seryjnej.
W lipcu 2006 roku firma Proto Motors została kupiona przez Oullim Group, a projekt samochodu sportowego otrzymał zielone światło. W 2008 roku zaprezentowano model o nazwie Spirra, który otrzymał wszelkie homologacje umożliwiające eksploatację w normalnym ruchu drogowym. W marcu 2010 roku podjęto decyzje o rozpoczęciu jego produkcji seryjnej. Pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników już w ciągu najbliższych tygodni.
Podstawą dwuosobowego coupé jest rama rurowa pokryta panelami nadwozia z włókien szklanych. Spirra ma długość 4355 mm, szerokość 1924 mm i wysokość 1215 mm, przy rozstawie osi 2660 mm. Rozstaw kół z przodu wynosi 1580 mm, a tyłu 1620 mm.
Jednostką napędową jest sześciocylindrowy silnik widlasty marki Hyundai o pojemności skokowej 2.656 cm3, który będzie dostępny w czterech wersjach. Podstawowa ma moc 175 KM (129 kW) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4500 obr./min i pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 212 km/h.
Wersja z turbosprężarką ma moc 330 KM (243 kW) przy 5200 obr./min i maksymalny moment obrotowym 471 Nm przy 5000 obr./min oraz pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 280 km/h.
Trzecia wersja ma dużą turbosprężarkę i moc od 400 KM (294 kW) do 420 KM (309 kW) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 490 Nm przy 5000 obr./min. Osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Najmocniejsza jednostka ma dwie turbosprężarki i moc od 450 KM (331 kW) do 500 KM (368 kW) przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 539 Nm przy 5000 obr./min. Wówczas Spirra osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.
Pojazd ma napędzaną tylną oś oraz sześciostopniową przekładnię manualną. Najszybsza wersja osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,5 sekundy.
Nowe coupé oprócz wersji drogowej będzie także przygotowane do udziału w koreańskim serialu wyścigów GT Masters Championship, w którym startują takie samochody jak m.in Porsche 911 GT3 RSR, BMW M3 i Nissan 350Z.