Nowy Ford Focus ECOnetic dostępny będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, tradycyjnie noszące u Forda oznaczenie Turnier. Samochód będzie napędzany zmodernizowaną jednostką wysokoprężną TDCi o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM, połączoną z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Najbardziej ekonomiczna odmiana Forda Focusa ma według danych fabrycznych zużywać średnio 3,5 l/100 km, czyli o 0,3 l mniej od swojego najgroźniejszego rywala – Volkswagena Golfa TDI Bluemotion.Druga generacja Forda Focusa ECOnetic otrzymała najnowszy system bezpośredniego wtrysku paliwa w technologii Common-Rail, przekonstruowaną turbosprężarkę, inne przełożenia skrzyni biegów oraz bardziej wydajny intercooler. Samochód będzie seryjnie wyposażony w pakiet aerodynamiczny, opony o niskim oporze toczenia, system start-stop oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania z „inteligentnym” alternatorem. Ford nie podał na razie cen Focusa ECOnetic. Podstawowa odmiana pięciodrzwiowego hatchbacka z dieslem 1,6 TDCi o mocy 95 KM kosztuje w Polsce od 68 200 zł.
Nadjeżdża Ford Focus ECOnetic
Na początku 2012 roku w salonach Forda pojawi się najbardziej oszczędna odmiana nowego Focusa. Kompakt z Kolonii w wersji ECOnetic ma spalać średnio 3,5 l/100km