W teście brały udział następujące samochody: Citroen C3, Honda Insight, Kia Sorento, Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Toyota Prius oraz VW Polo.
Euro NCAP Crash test VW Polo
Najlepsze wyniki (5 gwiazdek) osiągnęły: Honda Insight (Honda Insight - zobacz szczegółowe wyniki testu), Kia Sorento (Kia Sorento - zobacz szczegółowe wyniki testu) , Renault Grand Scenic (Renault Grand Scenic - zobacz szczegółowe wyniki testu), Skoda Yeti (Skoda Yeti - zobacz szczegółowe wyniki testu), Subaru Legacy (Subaru Legacy - zobacz szczegółowe wyniki testu), Toyota Prius 3(Toyota Prius - zobacz szczegółowe wyniki testu) oraz Volkswagn Polo (VW Polo - zobacz szczegółowe wyniki testu).
Citroen C3 (Citroen C3 - zobacz szczegółowe wyniki testu) nie osiągnął maksymalnej noty przez System Kontroli Trakcji (Electronic Stabilisty Control), który, co prawda, jest dostępny w niektórych wersjach, ale francuski producent nie ma zamiaru montować go w ramach wyposażenia standardowego. Ogromny minus dla Citroena został przyznany za kiepskie zagłówki, które nie zabezpieczają karku pasażera, tak jak to ma miejsce w samochodach konkurencji.
Euro NCAP Crash test Citroena C3
W kategorii ochrony pasażerów dorosłych najlepiej wypadła Skoda Yeti (92 proc.), tuż za nią było Renault Grad Scenic (91 proc.), Honda Isight (90 proc.) i VW Polo (90 proc.). Najgorzej wypadło Subaru Legacy (79 proc.).
Euro NCAP Crash test Hondy Insight
Przewożenie dzieci najbezpieczniejsze będzie w VW Polo (86 proc.) i Kii Sorento (84 proc.). W tej kategorii również kiepsko wypadło Subaru Legacy (73 proc.).
Euro NCAP Crash test Kii Sorento
Bezpieczeństwo przechodnia do niedawna było traktowane bardzo pobłażliwie przez producentów aut. W ostatnich latach tylko około 25% testowanych samochodów osiągnęło wynik lepszy niż dwie gwiazdki. Jednak za sprawą testów przeprowadzanych przez Euro NCAP ta tendencja się szybko zmienia, i nic w tym dziwnego - producenci nie mogą sobie pozwolić na kiepskie wyniki w tak prestiżowych „zawodach".
Euro NCAP Crash test Renault Grand Scenic
W tej kategorii najlepiej spisały się wspomniane wcześniej Honda Insight (76 proc.) i Toyota Prius (68 proc.). Fatalnie wypadł Citroen C3 (33 proc.).
Euro NCAP Crash test Skody Yeti
Najnowsze testy pokazały, że niskie zużycia paliwa może współgrać z wysokim poziomem bezpieczeństwa w samochodzie. Mowa tu o dwóch hybrydach Hondzie Insight i Toyocie Prius, które zdobyły największą ilość punktów spośród testowanych samochodów. Oba auta zaskakująca dobrze wypadły w teście symulującym zderzenie pojazdu z przechodniem. Samochody zdobyły maksymalną notę pięciu gwiazdek w tej kategorii.
Euro NCAP Crash test Subaru Legacy
Za systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę najwyższą notę otrzymał Renault Grand Scenic (99 proc.), drugie miejsce ex aequo przypadło dla Hondy Insight i Toyoty Prius ( 86 proc.). Także w tej kategorii najsłabiej wypadł Citroen C3.
Euro NCAP Crash test Toyota Prius
źródło: Euro NCAP