Auto Świat Wiadomości Aktualności Najnowszy test Euro NCAP - Hybrydą bezpieczniej

Najnowszy test Euro NCAP - Hybrydą bezpieczniej

Autor Alan Szerszeń
Alan Szerszeń

Z towarzystwa wyłamał się jedynie przedstawiciel francuskiej myśli technicznej Citroen C3, który otrzymał cztery gwiazdki.

Najnowszy test Euro NCAP - Hybrydą bezpieczniej
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Najnowszy test Euro NCAP - Hybrydą bezpieczniej

W teście brały udział następujące samochody: Citroen C3, Honda Insight, Kia Sorento, Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Toyota Prius oraz VW Polo.

Euro NCAP Crash test VW Polo

Najlepsze wyniki (5 gwiazdek) osiągnęły: Honda Insight (Honda Insight - zobacz szczegółowe wyniki testu), Kia Sorento (Kia Sorento - zobacz szczegółowe wyniki testu) , Renault Grand Scenic (Renault Grand Scenic - zobacz szczegółowe wyniki testu), Skoda Yeti (Skoda Yeti - zobacz szczegółowe wyniki testu), Subaru Legacy (Subaru Legacy - zobacz szczegółowe wyniki testu), Toyota Prius 3(Toyota Prius - zobacz szczegółowe wyniki testu) oraz Volkswagn Polo (VW Polo - zobacz szczegółowe wyniki testu).

Citroen C3 (Citroen C3 - zobacz szczegółowe wyniki testu) nie osiągnął maksymalnej noty przez System Kontroli Trakcji (Electronic Stabilisty Control), który, co prawda, jest dostępny w niektórych wersjach, ale francuski producent nie ma zamiaru montować go w ramach wyposażenia standardowego. Ogromny minus dla Citroena został przyznany za kiepskie zagłówki, które nie zabezpieczają karku pasażera, tak jak to ma miejsce w samochodach konkurencji.

Euro NCAP Crash test Citroena C3

W kategorii ochrony pasażerów dorosłych najlepiej wypadła Skoda Yeti (92 proc.), tuż za nią było Renault Grad Scenic (91 proc.), Honda Isight (90 proc.) i VW Polo (90 proc.). Najgorzej wypadło Subaru Legacy (79 proc.).

Euro NCAP Crash test Hondy Insight

Przewożenie dzieci najbezpieczniejsze będzie w VW Polo (86 proc.) i Kii Sorento (84 proc.). W tej kategorii również kiepsko wypadło Subaru Legacy (73 proc.).

Euro NCAP Crash test Kii Sorento

Bezpieczeństwo przechodnia do niedawna było traktowane bardzo pobłażliwie przez producentów aut. W ostatnich latach tylko około 25% testowanych samochodów osiągnęło wynik lepszy niż dwie gwiazdki. Jednak za sprawą testów przeprowadzanych przez Euro NCAP ta tendencja się szybko zmienia, i nic w tym dziwnego - producenci nie mogą sobie pozwolić na kiepskie wyniki w tak prestiżowych „zawodach".

Euro NCAP Crash test Renault Grand Scenic

W tej kategorii najlepiej spisały się wspomniane wcześniej Honda Insight (76 proc.) i Toyota Prius (68 proc.). Fatalnie wypadł Citroen C3 (33 proc.).

Euro NCAP Crash test Skody Yeti

Najnowsze testy pokazały, że niskie zużycia paliwa może współgrać z wysokim poziomem bezpieczeństwa w samochodzie. Mowa tu o dwóch hybrydach Hondzie Insight i Toyocie Prius, które zdobyły największą ilość punktów spośród testowanych samochodów. Oba auta zaskakująca dobrze wypadły w teście symulującym zderzenie pojazdu z przechodniem. Samochody zdobyły maksymalną notę pięciu gwiazdek w tej kategorii.

Euro NCAP Crash test Subaru Legacy

Za systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę najwyższą notę otrzymał Renault Grand Scenic (99 proc.), drugie miejsce ex aequo przypadło dla Hondy Insight i Toyoty Prius ( 86 proc.). Także w tej kategorii najsłabiej wypadł Citroen C3.

Euro NCAP Crash test Toyota Prius

źródło: Euro NCAP

Autor Alan Szerszeń
Alan Szerszeń
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków