Auto Świat Wiadomości Aktualności Najpopularniejsze auto w Polsce teraz w pełnej dostępności z napędem hybrydowym - w leasingu i za gotówkę

Najpopularniejsze auto w Polsce teraz w pełnej dostępności z napędem hybrydowym - w leasingu i za gotówkę

Artykuł sponsorowany
Toyota

Hybryda piątej generacji o mocy 140 lub 196 koni mechanicznych, średnie zużycie paliwa od 4,4 l/100 km — nic dziwnego, że to najchętniej kupowane auto w naszym kraju.

Toyota Corolla
Toyota
Toyota Corolla

Ten model to ikona popularnej motoryzacji, będący jednocześnie najpopularniejszym samochodem na świecie. Od 57 lat nieustannie udoskonalany ma wyjątkową historię globalnego rynkowego sukcesu, a obecnie do salonów w Polsce trafiła zmodernizowana wersja dwunastej odsłony tego samochodu.

Toyota Corolla — bo o niej mowa — to od dwóch lat lider rynku samochodów osobowych w Polsce. Wraz z faceliftingiem, Corolla zyskuje między innymi piątą generację technologii hybrydowej, nowe multimedia i aktualizacje online. Odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślają nowe światła, wzory kół, tapicerki i kompozycje kolorystyczne.

Napęd hybrydowy piątej generacji

Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – z silnikiem benzynowym 1,8 l oraz mocniejszy z silnikiem benzynowym 2,0 l. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą moc i lepsze osiągi przy większej wydajności.

Moc jednostki hybrydowej z silnikiem o pojemności 1,8 litra wzrosła do pokaźnych 140 koni mechanicznych, co pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w nieco ponad 9 sekund (o 1.8 sekundy szybciej niż przed modernizacją). To czyni hybrydową Corollę naprawdę dynamicznym samochodem.

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

Mocniejsza odmiana hybrydowa z silnikiem benzynowym 2.0 może się pochwalić mocą systemową 196 koni mechanicznych, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,4 sekundy. To aż o pół sekundy szybciej niż przed modernizacją.

Zespół inżynierów skorzystał z ogromnego doświadczenia, zdobytego dzięki sprzedaży ponad 23 mln hybryd, w tym 10 milionów samochodów wyposażonych w napędy hybrydowe czwartej generacji, które są użytkowane na całym świecie.

Litowo-jonowa bateria trakcyjna

Nowa bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna niż ta, która była wcześniej stosowana w Corolli. Jej moc wyjściowa wzrosła o 14% przy masie mniejszej także o 14%. Jest także trwalsza od poprzedniej i pracuje ciszej dzięki nowemu systemowi chłodzenia. Dzięki kompaktowym wymiarom całkowicie mieści się pod tylną kanapą, nie ingerując w przestrzeń bagażnika!

Nowy sterownik układu hybrydowego pozwolił zredukować straty elektryczne o 14 proc. w wersji 1.8 i o 6 proc. z silnikiem 2.0. Przekładnia e-CVT jest lżejsza o 15 proc. Zaprojektowane od nowa, mocne silniki elektryczne powodują, że auto jest jednocześnie mocniejsze i bardziej oszczędne.

Ultraniskie zużycie paliwa

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

W przypadku Toyoty Corolli TS Kombi mówimy o solidnym aucie kompaktowym o długości 465 centymetrów, którego bagażnik w zależności od wersji napędu pomieści od 581 do 596 litrów. I teraz wyobraźcie sobie, że zarówno 140-konna wersja 1.8, jak również 196-konna 2.0 według cyklu pomiarowego WLTP spalają średnio...

4,4 l benzyny na 100 kilometrów!

To jest znacząca oszczędność, a auto blisko 80 proc. czasu jazdy po mieście porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym, nie emitując spalin. Przy okazji rekuperacja energii kinetycznej poruszającego się samochodu podczas hamowania pozwala uzyskać wielokrotnie dłuższe przebiegi między wymianami tarcz i klocków hamulcowych, niż w samochodach bez napędu hybrydowego.

Bardziej intuicyjne prowadzenie

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

Korzyści nowego systemu nie ograniczają się do aspektów, które można zmierzyć twardymi danymi. Toyota skupiła się również na zapewnieniu kierowcy lepszych, bardziej bezpośrednich odczuć podczas jazdy. W nowej Corolli prędkość jest rozwijana płynnie i przewidywalnie, co daje większą pewność prowadzenia.

Różnicę tę najłatwiej zauważyć podczas jazdy po mieście, przy częstej zmianie prędkości. Przyspieszenie podczas jazdy pod górę lub w dół jest również bardziej naturalne i lepiej dopasowane do prędkości obrotowej silnika. Natomiast na autostradzie silnik benzynowy pracuje na niższych obrotach, co zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę.

Bezpiecznie z Toyota T-MATE

Nazwa T-MATE oznacza zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa, parkowania i wsparcia kierowcy, który powstał z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg – zarówno kierowcom i pasażerom, jak i pieszym czy rowerzystom. Toyota T-MATE należy do standardowego wyposażenia Corolli i zawiera m.in. najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

Działanie Toyota Safety Sense 3. generacji opiera się na współpracy kamery zamontowanej na górze przedniej szyby i radaru nad przednim grillem. Nowa kamera ma dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia oraz pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe.

Dzięki nim kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie. System wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów, a także ściany, barierki i krawężniki.

Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch na dwóch przeciwległych pasach. Zareaguje także na rowerzystów i samochody włączające się nagle do ruchu z boku.

Udoskonalone wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia pomaga utrzymać samochód w granicach pasa ruchu podczas omijania pieszego, rowerzysty, zaparkowanego samochodu, a teraz także motocyklisty. Nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu podczas wolnej jazdy.

Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) działający w pełnym zakresie prędkości reaguje szybciej i daje kierowcy bardziej naturalne odczucia. Na przykład, dzięki wcześniejszemu wykrywaniu przeszkód samochód zwalnia bardziej płynnie, gdy inny pojazd zjeżdża przed nim z sąsiedniego pasa. Kierowca ma do wyboru różne ustawienia odległości zachowywanej od poprzedzającego samochodu. Nowa funkcja redukcji prędkości na zakręcie płynnie dostosowuje prędkość do zakrzywienia jezdni.

Zaawansowane funkcje wspierające kierowcę

Jedną z nowych funkcji tempomatu adaptacyjnego jest system zapobiegania wyprzedzaniu z prawej strony, który podczas jazdy na drodze wielopasmowej pomaga uniknąć przypadkowego wyprzedzenia pojazdu jadącego na lewym pasie.

Nowością jest także powiązany z kierunkowskazami układ sterowania z asystentem zwalniania, który pomaga kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu z odpowiednią prędkością i w odpowiedniej odległości od innych pojazdów.

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

Układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), który działa przy włączonych układach ACC i LTA, monitoruje poziom aktywności kierowcy, aby zareagować w razie zasłabnięcia. Jeśli kierowca przestanie prowadzić samochód, rozlegnie się dźwięk ostrzegawczy, a przy braku reakcji samochód się zatrzyma i włączy światła awaryjne.

Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) daje teraz możliwość łatwego dostosowania ustawienia aktywnego tempomatu do ograniczeń prędkości na znakach drogowych.

Proactive Driving Assist (PDA) to nowy system, który na wiele sposobów wspiera kierowcę podczas jazdy w strefach niskiej prędkości, na przykład w centrach miast. Asystent przewidywania przeszkód (Obstacle Anticipation Assist) wcześnie wykrywa przeszkody, takie jak zaparkowane pojazdy, piesi i rowerzyści, oraz zapewnia wspomaganie kierowania i hamowania, aby pomóc kierowcy uniknąć zbytniego zbliżenia się do nich.

Asystent zwalniania (DA) działa, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty. Funkcja ta automatycznie zwalnia podczas wchodzenia w zakręt lub jeśli wykryje wolniejszy pojazd z przodu. Wspomaganie kierowania wykrywa, kiedy samochód zbliża się do zakrętu i dostosowuje siłę kierowania, aby pomóc kierowcy przyjąć odpowiedni kąt skrętu.

Odświeżona Corolla — nowoczesne multimedia

Nowy system Toyota Smart Connect wykorzystuje 8-calowy ekran dotykowy z wygodnymi fizycznymi przyciskami do obsługi często używanych funkcji – sterowania klimatyzacją oraz włączania i wyłączania dźwięku. Nawigacja online z bezpłatną czteroletnią transmisją danych na bieżąco udostępnia informacje o ruchu drogowym i zdarzeniach na drodze, aby kierowca mógł w każdej chwili zoptymalizować wytyczoną trasę.

System multimedialny został wyposażony także w Inteligentnego Asystenta Głosowego i integrację ze smartfonem przez Apple CarPlay® (bezprzewodowo) oraz Android Auto™ (przewodowo).

Digital Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota

Standardem we wszystkich wersjach Corolli jest nowy Digital Cockpit – cyfrowe zegary na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Sterowanie nim jest intuicyjne, a informacje dobrze widoczne w każdych warunkach oświetleniowych. Układ elementów na ekranie można zmieniać w zależności od priorytetów kierowcy, dostosowując m.in. liczbę zegarów oraz rodzaj wyświetlanych informacji w każdej sekcji.

Nowa Toyota Corolla — ceny czy raty?

Toyota Corolla TS Kombi 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT startuje od 126 900 zł w specyfikacji Active, obejmującej między innymi dwustrefową automatyczną klimatyzację i liczne systemy bezpieczeństwa. Jeżeli skorzystacie z leasingu KINTO ONE, to raty miesięczne zaczynają się już od 1241 zł (leasing konsumencki: 1527 zł miesięcznie).

Artykuł sponsorowany
Toyota