• Tegorocznym numerem jeden wśród hybryd w Polsce jest C-HR Hybrid. Ten popularny model wybrało aż 1780 klientów.
  • Prawdziwą rekordzistką jest Toyota RAV4 Hybrid. Odmiana hybrydowa RAV4 to aż 73 proc. łącznej sprzedaży popularnego SUV
  • Do końca kwietnia Toyota sprzedała łącznie niemal 55 tys. hybryd na polskim rynku

Łącznie prawie 55 tys. hybryd. Tyle hybrydowych modeli Toyota sprzedała w Polsce uwzględniając wyniki zebrane do końca kwietnia 2019 roku. To jednak nie koniec statystyk, którymi chwali się japońska firma. 

Toyota ujawniła także wyniki sprzedaży w ciągu pierwszych czterech miesięcy bieżącego roku. Z salonów japońskiej marki wyjechało ponad 6300 hybrydowych samochodów. Stanowią one aż 30 proc. całkowitej sprzedaży marki. Innymi słowy, niemal co trzecia sprzedana nowa Toyota w Polsce to odmiana zelektryfikowana.

Wśród hybryd prym wiedze w Polsce C-HR. Ten popularny model wybrało aż 1780 klientów. Na drugim miejscu uplasowała się Corolla Hybrid z wynikiem 1646 egzemplarzy. Na trzecim miejscu podium znalazła się zaś RAV4 Hybrid. Popularny SUV w odmianie hybrydowej sklasyfikowano z wynikiem 1253 egzemplarzy.

Kolejne miejsca zajęły takie modele jak Yaris Hybrid (806 egzemplarzy) oraz przechodzący powoli do historii Auris Hybrid (530 sztuk). W ciągu czterech pierwszych miesięcy 2019 roku sprzedano także kilkaset sztuk Camry Hybrid. Dużą limuzynę, która ma docelowo zastąpić Toyotę Avensis wybrało 305 klientów.

Interesująco przedstawiają się statystyki dotyczące udziału hybryd względem tradycyjnych odmian spalinowych. Okazuje się, że prawdziwą rekordzistką jest Toyota RAV4 Hybrid. Odmiana hybrydowa RAV4 to aż 73 proc. łącznej sprzedaży popularnego SUV. Niezły wynik odnotowano także w przypadku Corolli – 66 proc.