Trzy wymienione segmenty należą do grupy podstawowej, która stanowi obecnie 82,6% krajowego rynku. To łącznie 241,0 tysięcy sprzedanych od początku roku samochodów, dosłownie tyle samo, ile rok wcześniej.

Samochody klasy niższej średniej znalazły w ciągu jedenastu miesięcy prawie 100 tysięcy nabywców, o 0,9% (866 sztuk) więcej niż przed rokiem, co pozwoliło zwiększyć nieznacznie udział segmentu w rynku do 34,1%.

Kolejne pozycje w rankingu popularności należą do aut małych i klasy średniej, jednak obie grupy odnotowały spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku: odpowiednio auta małe - 81,9 tys. sztuk, spadek o 3,0%, klasa średnia - 36,2 tys. sztuk, spadek o 0,9%. Udziały rynkowe obu segmentów uległy zmniejszeniu: o 1,0% i o 0,2%.

Czwarty segment na rynku stanowią najmniejsze samochody. Na ich zakup zdecydowało się 20,1 tys. klientów, co oznacza niemal 15-procentowy wzrost w ciągu roku. Udział segmentu mini w rynku krajowym zwiększył się o 0,9% i wynosi obecnie 6,9%.

Druga najpopularniejsza na polskim rynku grupa aut to samochody terenowo-rekreacyjne. Tegoroczna sprzedaż wyniosła 26,3 tys. sztuk i jest o 24,2% większa niż rok wcześniej. Tak wysoki wskaźnik wzrostu sprzedaży pozwolił na zwiększenie udziału rynkowego grupy z 7,3 do 9,0%. Najważniejszym segmentem jest tu klasa niższa średnia - 12,0 tysięcy sprzedanych aut, o 1,5% mniej niż przed rokiem. Pozostałe segmenty w grupie odnotowały wzrost sprzedaży, imponujący w przypadku aut małych (2,4 tys. sztuk, +576,9%); znacznie mniejszy dla klasy średniej (7,6 tys. sztuk, +72,9%); symboliczny dla klasy wyższej (4,3 tys. sztuk, +0,9%).

Rosnącą sprzedaż odnotowała również grupa samochodów sportowo-rekreacyjnych. Wynik na koniec listopada wynosi 1,9 tysiąca sztuk, o 27,1% więcej niż przed rokiem. Najpopularniejsze segmenty w tej grupie to klasa średnia (1,1 tys. sztuk, +49,7%) i niższa średnia (0,6 tys. sztuk, +80,9%).

Mniejszym zainteresowaniem niż w ubiegłym roku cieszyły się w 2009 vany (15,0 tys. sprzedanych aut, spadek o 10,6%) i kombi vany (7,6 tys. aut, spadek o 23,3%). Udział vanów w rynku krajowym zmniejszył się z 5,8 do 5,1%, a kombi vanów - z 3,4 do 2,6%.