Pierwszy odcinek specjalny zakończył się zwycięstwem Fran?ois Duvala. Co prawda, Belg zakończył swój udział w rajdzie na piątym oesie, ale od drugiej próby na pozycji lidera znalazł się jego teamowy kolega Markko Märtin.Estończyk kontrolował sytuację i tym razem nie dał odebrać sobie zwycięstwa, jak to miało miejsce podczas kilku poprzednich startów. Nie przeszkodziły mu w tym nawet takie nieprzewidziane przypadki, jak otwarcie się maski na jednym z odcinków i rozbicie przedniej szyby.Za plecami kierowcy fabrycznego Forda rozegrała się zacięta walka o pozostałe punktowane miejsca. Na ostatnim etapie o drugą pozycję rywalizowali Carlos Sainz i Petter Solberg. Skuteczniejszy okazał się Hiszpan.Wydawało się, że czwarte miejsce przypadnie Colinowi McRae. Na przedostatnim odcinku jednak jego Xsara straciła moc i Szkot zajął ósme, ostatnie punktowane miejsce. Po tej awarii o pięć punktów za czwartą lokatę zażarcie walczyli Richard Burns i Tommi Mäkinen. Przed startem do ostatniego oesu obu kierowców dzieliła zaledwie jedna dziesiąta sekundy. Na tej próbie szybszy okazał się Burns, który dzięki temu umocnił się na pierwszym miejscu w klasyfikacji mistrzostw świata.O ogromnym pechu może mówić Marcus Grönholm. Mistrz świata odpadł na pierwszym etapie na drodze dojazdowej, zaledwie cztery kilometry od parku serwisowego. W jego Peugeocie zepsuła się pompa paliwowa. Niestety, załodze nie udało się jej naprawić.Na greckich szutrach odpadło jeszcze kilku kierowców z zespołów fabrycznych. Już pierwszego dnia rajdu swój start zakończyli zawodnicy Hyundaia Armin Schwarz i Freddy Loix. W tej sytuacji otwierała się szansa na niezłe pozycje dla kierowców prywatnych. Nie wszyscy jednak z tego skorzystali.Tomasz Kuchar, jedyny polski kierowca uczestniczący w 50. Rajdzie Akropolu, nie ukończył imprezy. Przed rokiem w Grecji dojechał tylko do drugiego odcinka specjalnego. Teraz było nieco lepiej. Trzy kilometry przed metą dwudziestego oesu urwał się pasek rozrządu w Fordzie załogi Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak. "Jestem bardzo przygnębiony. Włożyliśmy ogromny wysiłek, aby dojechać do mety rajdu. Wybraliśmy taką taktykę, bo tutaj nie ma ścigania. Tu jest walka o to, by samochód wytrzymał. Tego się nie spodziewaliśmy. Trudno, taki jest sport " - po tym pechowym zdarzeniu mówił Tomasz Kuchar.Na szutrowych trasach Grecji ścigali się inni i to z powodzeniem. Rewelacyjnie spisał się młody Fin Jari Matti Latvala. Dla osiemnastolatka był to dopiero drugi start w mistrzostwach świata. W ubiegłorocznym Rajdzie Wielkiej Brytanii dojechał na 17 miejscu, w Grecji na fabrycznym Fordzie Focusie RS WRC 02 zajął wysoką 10 pozycję.W klasyfikacji Junior drugie zwycięstwo w sezonie 2003 odniósł Brice Tirabassi (Renault Clio Super 1600). Francuz w Rajdzie Akropolu prowadził od pierwszego odcinka specjalnego. Drugie miejsce przypadło Szwedowi Danielowi Carlssonowi na Suzuki Ignis Super 1600, a trzeci był jego partner z tea-mu Estończyk Urmo Aava. Najszybszy w klasie A-6 był jednak Simon Jean-Joseph (Renault Clio Super 1600), ale kierowca z Martyniki nie może być klasyfikowany w mistrzostwach FIA Junior z powodu przekroczonego limitu wieku. Klasyfikacja rajdowych mistrzostw świata po 6 rajdach. Kierowcy: 1. Richard Burns 37, 2. Carlos Sainz 32, 3. Marcus Grönholm 30, 4. Markko Märtin 23, 5. Petter Solberg 19, 6. Colin McRae 18, 7. Sebastien Loeb 17, 8. Tommi Mäkinen 15, 9. Fran?ois Duval 9, 10. Toni Gardemeister 9.Producenci: 1. Peugeot 73, 2. CitroĎn 62, 3. Ford 39, 4. Subaru 37, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 3.Mistrzostwa FIA Junior (po 3 rajdach): 1. Brice Tirabassi 20, 2. Salvador Canellas 13, 3. Urmo Aava 11, 4. Kosti Katajamaki 10, 5. Guy Wilks 9, 6. Daniel Carlsson 8.
Galeria zdjęć
Nareszcie pierwszy!
Nareszcie pierwszy!
Nareszcie pierwszy!
Nareszcie pierwszy!
Nareszcie pierwszy!