Mitsubishi uzyskało najlepszy wynik w ocenie awaryjności aut objętych gwarancją.

W rankingu popularności i postrzegania marek Mitsubishi zajęło wysoką trzecią pozycję za Volvo i Mercedesem, a przed BMW i Audi.

Mitsubishi plasuje się w czołówce od 2005 roku, kiedy to test został przeprowadzony po raz pierwszy. To jedno z większych i przez to wiarygodniejszych badań w Polsce – rokrocznie bierze w nim udział prawie 20 000 respondentów.

Narodowy Auto Test jest organizowany od 3 lat a internauci oceniają w nim swoje auta (nie starsze niż 10 lat) odpowiadając na 39 pytań, pogrupowanych w 4 bloki. Od listopada zeszłego roku, na witrynie internetowej www.auto-swiat.pl prawie 20 tysięcy kierowców wypełniło ankietę.

Warto podkreślić, że liczba respondentów - posiadaczy aut Mitsubishi wzrosła w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym aż trzykrotnie.

Mitsubishi było marką, sklasyfikowano najwyżej w rankingu awaryjności aut objętych gwarancją – aż 72proc. respondentów nie zgłosiło żadnych usterek w okresie gwarancyjnym. 28 proc. badanych zgłosiło 1 - 3 usterki. Żaden z badanych kierowców nie zgłosił 4 lub więcej usterek. Tak rewelacyjny wynik potwierdza tylko malejący z roku na rok współczynnik liczby napraw gwarancyjnych w stosunku do rosnącej liczby sprzedanych aut, objętych gwarancją - w 2007 roku zanotowano w Mitsubishi Motors 12 proc. wzrost liczby aut objętych gwarancją przy 8 proc. spadku liczby napraw gwarancyjnych.

Wśród poruszonych problemów nie zabrakło pytań o zadowolenie z posiadanego samochodu. Zdecydowana większość (96 proc.) kierowców jeżdżących obecnie samochodami marki Mitsubishi zadeklarowało, że ich kolejne auto będzie miało Trzy Diamenty na masce.

Kolejna edycja „Narodowego Auto Testu” już w listopadzie. Dzięki zupełnie nowej gamie aut z rodziny Lancer (Sedan, Evolution (lato’08) Sportback i Ralliart (jesień’08), która budzi wielkie zainteresowanie mediów i klientów oraz uznanym autom terenowym z napędem na 4 koła – Pajero, Outlander, L200 - Mitsubishi ma szansę na jeszcze lepsze rezultaty.