Podobnie jak w zeszłym roku, w czołówce Narodowego Auto Testu znalazły się modele niemieckie i japońskie. W tym roku w pierwszej piątce zabrakło Kii cee’d, za to znacznie lepiej oceniono Fiaty
Tego nikt z nas się nie spodziewał: zwycięzcą NAT 2010 okazał się Ford Mondeo 4. generacji. Skąd to zdziwienie? Bo po raz pierwszy w historii naszego badania zwyciężyło tak młode auto. Przedstawiciel klasy średniej Forda dwukrotnie zajął pierwsze miejsce w kategoriach „Układ hamulcowy” oraz „Przestronność i komfort wnętrza”, a pod względem zawieszenia Mondeo dało się wyprzedzić jedynie cenionemu za komfort podróżowania Citroënowi C5, który w całkowitej klasyfikacji TOP 50 zajął 7. pozycję.
Duży awans zanotował też Fiat Bravo – w zeszłym roku był 13., teraz wskoczył na 6. miejsce. Właściciele Fiatów chwalili m.in. niskie koszty użytkowania (co idzie w parze z niezawodnością), ale dostrzegali braki pod względem przestronności i praktyczności samochodu na tle konkurencji. W porównaniu z zeszłym rokiem koreański cee’d spadł aż o 18 miejsc.
Skąd taka zmiana? Wcale nie chodzi o poziom niezawodności – tu Kia straciła tylko 3 pozycje (w 2009 r. była szósta). Bardzo słabo oceniono zawieszenie auta (dopiero 41. miejsce). W zeszłym roku właściciele cee’dów także nisko ocenili ten układ, ale była to 26. pozycja.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce na podstawie NAT 2010 - Tego nikt z nas się nie spodziewał: zwycięzcą NAT 2010 okazał się Ford Mondeo 4. generacji. Skąd to zdziwienie? Bo po raz pierwszy w historii naszego badania zwyciężyło tak młode auto. Przedstawiciel klasy średniej Forda dwukrotnie zajął pierwsze miejsce w kategoriach „Układ hamulcowy” oraz „Przestronność i komfort wnętrza”, a pod względem zawieszenia Mondeo dało się wyprzedzić jedynie cenionemu za komfort podróżowania Citroënowi C5, który w całkowitej klasyfikacji TOP 50 zajął 7. pozycję.
Duży awans zanotował też Fiat Bravo – w zeszłym roku był 13., teraz wskoczył na 6. miejsce. Właściciele Fiatów chwalili m.in. niskie koszty użytkowania (co idzie w parze z niezawodnością), ale dostrzegali braki pod względem przestronności i praktyczności samochodu na tle konkurencji. W porównaniu z zeszłym rokiem koreański cee’d spadł aż o 18 miejsc. Skąd taka zmiana? Wcale nie chodzi o poziom niezawodności – tu Kia straciła tylko 3 pozycje (w 2009 r. była szósta). Bardzo słabo oceniono zawieszenie auta (dopiero 41. miejsce). W zeszłym roku właściciele cee’dów także nisko ocenili ten układ, ale była to 26. pozycja.
Galeria zdjęć
1/4 NAT 2010: taki jest wybór Polaków
1/4
Żródło: Auto Świat
Wysokie pozycje Civica, Passata i „szóstki” nie są zaskoczeniem. Za to zwycięstwo czwartej generacji Forda Mondeo, a więc samochodu obecnego na rynku od 2007 roku, to już duża niespodzianka
2/4 NAT 2010: taki jest wybór Polaków
2/4
Żródło: Auto Świat
3. miejsce należy do VW Passata
3/4 NAT 2010: taki jest wybór Polaków
3/4
Żródło: Auto Świat
4. miejsce nasi czytelnicy przyznali Mazdzie 6
4/4 NAT 2010: taki jest wybór Polaków
4/4
Żródło: Auto Świat
Stawkę 5. najpopularniejszych modeli zamyka Volkswagen Touran
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.