Tego nikt z nas się nie spodziewał: zwycięzcą NAT 2010 okazał się Ford Mondeo 4. generacji. Skąd to zdziwienie? Bo po raz pierwszy w historii naszego badania zwyciężyło tak młode auto. Przedstawiciel klasy średniej Forda dwukrotnie zajął pierwsze miejsce w kategoriach „Układ hamulcowy” oraz „Przestronność i komfort wnętrza”, a pod względem zawieszenia Mondeo dało się wyprzedzić jedynie cenionemu za komfort podróżowania Citroënowi C5, który w całkowitej klasyfikacji TOP 50 zajął 7. pozycję.
Duży awans zanotował też Fiat Bravo – w zeszłym roku był 13., teraz wskoczył na 6. miejsce. Właściciele Fiatów chwalili m.in. niskie koszty użytkowania (co idzie w parze z niezawodnością), ale dostrzegali braki pod względem przestronności i praktyczności samochodu na tle konkurencji. W porównaniu z zeszłym rokiem koreański cee’d spadł aż o 18 miejsc.
Skąd taka zmiana? Wcale nie chodzi o poziom niezawodności – tu Kia straciła tylko 3 pozycje (w 2009 r. była szósta). Bardzo słabo oceniono zawieszenie auta (dopiero 41. miejsce). W zeszłym roku właściciele cee’dów także nisko ocenili ten układ, ale była to 26. pozycja.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce na podstawie NAT 2010 - Tego nikt z nas się nie spodziewał: zwycięzcą NAT 2010 okazał się Ford Mondeo 4. generacji. Skąd to zdziwienie? Bo po raz pierwszy w historii naszego badania zwyciężyło tak młode auto. Przedstawiciel klasy średniej Forda dwukrotnie zajął pierwsze miejsce w kategoriach „Układ hamulcowy” oraz „Przestronność i komfort wnętrza”, a pod względem zawieszenia Mondeo dało się wyprzedzić jedynie cenionemu za komfort podróżowania Citroënowi C5, który w całkowitej klasyfikacji TOP 50 zajął 7. pozycję.
Duży awans zanotował też Fiat Bravo – w zeszłym roku był 13., teraz wskoczył na 6. miejsce. Właściciele Fiatów chwalili m.in. niskie koszty użytkowania (co idzie w parze z niezawodnością), ale dostrzegali braki pod względem przestronności i praktyczności samochodu na tle konkurencji. W porównaniu z zeszłym rokiem koreański cee’d spadł aż o 18 miejsc. Skąd taka zmiana? Wcale nie chodzi o poziom niezawodności – tu Kia straciła tylko 3 pozycje (w 2009 r. była szósta). Bardzo słabo oceniono zawieszenie auta (dopiero 41. miejsce). W zeszłym roku właściciele cee’dów także nisko ocenili ten układ, ale była to 26. pozycja.