Badania nad nieparującą i niezamarzającą szybą prowadzone są przez naukowców Volkswagena i Audi we współpracy z Fraunhofer Institute for Surface Technology z Brunszwiku. W przeciwieństwie do podgrzewanych przednich szyb, nowa oparta jest na prawie fizyki, które nie pozwala tworzyć się warstwie lodu do temperatury minus 18 stopni Celsjusza. Tajemnicą tej innowacji jest zewnętrzna powłoka szkła pokryta przewodzącą, cienką i niewidoczną warstwą tlenku cynkowo-indowego.Taką powłokę nazwano "Low-E" (niski współczynnik emisyjności). Chroni ona szkło od wychłodzenia, zapobiegając w ten sposób skraplaniu pary wodnej i tworzeniu się lodu. Oczywiście warunki pogodowe, takie jak zachmurzenie, wilgotność i wiatr odgrywają znaczącą rolę i mają duży wpływ na zachowanie okien. Specjalna powłoka nie może całkowicie zapobiec parowaniu i zamarzaniu szyby, ale może znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo występowania tych zjawisk. Istotnym problemem w obecnej fazie rozwoju produktu jest fakt, że szyba "Low-E" może zakłócać radio i telefony komórkowe. W przyszłości innowacyjna szyba przednia ma trafić do wszystkich aut Grupy Volkswagena. Zajmie to jednak jeszcze trochę czasu. Osoby, które nie chcą czekać, mogą na razie korzystać z podgrzewanej przedniej szyby, ogrzewania postojowego lub środków chemicznych, dostępnych na rynku.