Obecna współpraca stanowi pierwszy przypadek udostępnienia usług internetowych Yahoo Japan na pokładzie pojazdu. Użytkownicy systemu Nissan CARWINGS jako pierwsi w Japonii uzyskają dzięki Yahoo! Gourmet pomoc nawigacyjną przy poszukiwaniu położenia restauracji oraz pełnych informacji dodatkowych, włącznie ze zdjęciami, recenzjami innych klientów oraz kuponami obiadowymi.

Od października 2006 r. Nissan oferuje poszerzony zakres usług poprzez system CARWINGS, pierwszy na świecie zaawansowany, zintegrowany system internetowych usług nawigacyjnych, zaprojektowany tak, aby łączyć przyjemność z odkrywania nowych miejsc oraz aktualne i rzeczowe informacje. Zapewniając dostęp internetowy w pojazdach, Yahoo Japan aktywnie poszerza zakres stosowania Yahoo Everywhere w telefonach komórkowych, telewizji i innych kanałach medialnych.

Nissan wraz z Yahoo Japan ulepszają swoje usługi dla klientów, z myślą o zapewnieniu szerszego dostępu online kierowcom i pasażerom. Nissan usprawnia swój system nawigacji internetowej, tak aby pozwalał on na dostarczanie wysokiej jakości obrazówz serwisu Yahoo! Gourmet, włączając nawet kupony z kodem paskowym umożliwiające płatności w restauracjach.

Nowa usługa CARWINGS

Poprzedni system CARWINGS dawał kierowcom informacje o restauracjach i usługach gastronomicznych redagowane przez dostawców treści, nowa współpraca z Yahoo Japan przynosi większą wartość dodaną, w tym np. osobiste rekomendacje czytelnikówYahoo! Gourmet.

Nissan CARWINGS daje klientom trzy nowe kanały informacyjne, dzięki którym można odszukać ulubione restauracje:

- Yahoo! Gourmet word-of-mouth restaurant recommendations („Yahoo! Gourmet – polecane przez czytelników”) CARWINGS podaje listę restauracji w promieniu piętnastu kilometrów od bieżącego położenia, według rankingu czytelników Yahoo! Gourmet;- Yahoo! Gourmet restaurants near you („Yahoo! Gourmet – restauracje blisko ciebie) CARWINGS podaje restauracje w promieniu dziesięciu kilometrów od aktualnego położenia, wyłącznie wg kryterium bliskości;- Yahoo! Gourmet restaurants accepting coupons („Yahoo! Gourmet – restauracje przyjmujące kupony”) CARWINGS podaje listę restauracji przyjmujących kupony obiadowe, położonych w promieniu piętnastu kilometrów od aktualnej lokalizacji.

Wspomniane trzy kanały nanoszą adresy restauracji w systemie nawigacyjnym i podają nazwy, opisy, punkty rankingowe przyznawane przez czytelników Yahoo!, a także recenzje klientów. Informacje takie pojawiają się na ekranie w momencie zatrzymania pojazdu, wraz ze zdjęciami i kuponami, odczytywanymi przez większość telefonów komórkowych.Wynikiem jest ścisła integracja przeglądarki internetowej z nawigacją w samochodzie.

Łącząc obszerne menu usług Yahoo Japan z zaawansowaną technologią nawigacji internetowej Nissana, partnerzy zamierzają opracowywać kolejne produkty informacyjne przeznaczone na pokład samochodu, podnosząc jakość swych usług dla klientów.

Usługa nawigacji internetowej CARWINGS umożliwiła automatyczną konwersję form dostarczania informacji typu tekst na audio dzięki unikalnej funkcji głosowej. Obecnie Nissan rozwinął te rozwiązania, zapewniając wyższej jakości obrazy online.