Elektryczny Leaf pojawił się w ofercie Nissana pod koniec 2010 roku. Dotychczasowy model ma akumulator o pojemności 24 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu 199 km na jednym ładowaniu.

Od stycznia 2016 roku w Leafach montowane będą akumulatory o większej pojemności – 30 kWh pozwalające na pokonanie dystansu 250 km na jednym ładowaniu.

Leaf osiąga prędkość 144 km/h, a do „setki" potrzebuje 11,5 sekundy. Po zastosowaniu akumulatora o większej pojemności osiągi nie zmienią się – poza zwiększonym o 26 proc. zasięgiem.

Nissan liczy, że nowy, bardziej pojemny akumulator i zwiększony do 250 km zasięg Leafa przyciągnie do tego modelu większe grono klientów (już teraz Leaf jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym).

Nowy akumulator będzie objęty 8-letnią gwarancją (maksymalny przebieg określono w tym czasie na 160 tys. km).

Ładowanie elektrycznego Nissana Leafa możliwe jest na 3 sposoby: w domu z instalacji 230 V, z ładowarek publicznych lub ze stacji szybkiego ładowania prądem trójfazowym o napięciu 400 V.

Czas ładowania prądem 400 V wynosi zaledwie 30 minut (do 80 proc. pojemności baterii).

Nissan Leaf produkowany jest w trzech fabrykach: w Japonii, w Wielkiej Brytanii i w USA. Wersja z akumulatorem 30 kWh dostępna będzie od stycznia 2016 roku. Cena jest jeszcze nieznana. W Polsce dotychczasowy model z akumulatorem 24 kWh (zasięg 199 km) kosztuje w podstawowej wersji 126 080 zł.