Model GT-R wchodzi do sprzedaży w Japonii w dniu 6 grudnia.

Do zwiększenia popytu na samochody sportowe w Japonii przyczynił się także zupełnie nowy model Nissana Skyline coupe, który wszedł do sprzedaży 2 października br. Liczba zamówień na model coupe wyniosła ponad 2 400, w porównaniu do założonego poziomu sprzedaży miesięcznej łącznie w wysokości 200 egzemplarzy.

Zarówno GT-R, jak i Skyline Coupe spotkały się z pozytywnym przyjęciem ze strony tych entuzjastów i konsumentów, którzy dotychczas nie wykazywali zbyt dużego zainteresowania samochodami sportowymi. Dostęp do informacji na temat nowych modeli sportowych oraz do nich samych były bardzo rozpowszechnione. Dla modelu GT-R stworzono specjalną stronę internetową, a podczas ostatniego Salonu Samochodowego Tokyo Motor Show zgromadzona publiczność mogła po raz pierwszy podziwiać na żywo oba modele. Klienci w całej Japonii masowo wykorzystują strony internetowe, portale, fora internetowe oraz blogi do dzielenia się informacjami i wrażeniami dotyczącymi nowych samochodów.

Analiza zamówień wstępnych na nowy model GT-R wykazuje, że 60 procent nabywców to osoby poniżej 50 roku życia.; najczęściej wybieranym modelem seryjnym jest Premium, a najpopularniejszym kolorem perłowa biel (27 proc. wszystkich zamówień).

Najnowszy model Skyline coupe najchętniej kupowany jest w kolorze perłowej bieli (23.3% wszystkich zamówień), z czego 70 procent pojazdów to seria 370GT Type S lub Type SP. Według profilu klienta 52.1% nabywców Skyline Coupe nie przekroczyło 50 roku życia.