Sport to fundamentalna część DNA Hondy. Dlatego po trzech latach przerwy wraca do serii WTCC z zupełnie nowym autem. Od lat reprezentujący japońską markę w wyścigach samochodów turystycznych model Accord, zostanie zastąpiony najnowszą, dziewiątą już generacją Civica. Popularny hatchback jest odpowiedzią na konkurencję, która w większości przesiadła się do mniejszych pojazdów (m.in. niepokonany Chevrolet Cruze czy Seat Leon).

Projekt wyścigowej Hondy Civic powstaje we współpracy z firmą Mugen (zajmująca się wyłącznie tuningiem Hond i przygotowywaniem ich wyczynowych wersji) oraz J.A.S. Motorsport (wieloletni partner Hondy w konstrukcji wyścigówek). Zadaniem Mugena będzie wyprodukowanie opracowanego przez Honda R&D silnika oraz obsługa tej jednostki podczas zawodów. Z kolei J.A.S. Motorsport zbuduje wyczynową wyścigówkę na bazie nowego pięciodrzwiowego modelu Civic.

Zdradzono pierwsze informacje na temat silnika, budowanego zgodnie z przepisami kategorii Super 2000. Sercem wyścigówki będzie turbodoładowana czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Maksymalna moc może wynosić 310 KM.

Honda zamierza zadebiutować z nowym Civic’iem w WTCC podczas 10. rundy rozgrywanej na rodzimym torze Suzuka w Japonii (21 październik 2012). Następnie pojedzie zawody w Chinach i Makao, które będą swoistym testem przed pełnowymiarowym sezonem 2013, w którym udział zespół wystawi dwa samochody.

Nowa Honda Civic w serii WTCC Foto: Auto Świat
Nowa Honda Civic w serii WTCC