Logo
WiadomościAktualnościNowa dostawcza Toyota będzie powstawać w Polsce i we Włoszech. Wyprodukuje ją Stellantis

Nowa dostawcza Toyota będzie powstawać w Polsce i we Włoszech. Wyprodukuje ją Stellantis

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
  • Toyota rozszerza współpracę z koncernem Stellantis. W ramach kontraktu Stellantis wyprodukuje największe auto dostawcze Toyoty w zakładach w Gliwicach i Atessa
  • Nie jest jeszcze znana nowego modelu Toyoty. Technicznie auto jest krewniakiem innych aut Stellantis, czyli Citroena Jumpera, Fiata Ducato, Opla Movano i Peugeota Boxera
  • Dostawcza Toyota będzie dostępna nie tylko w tradycyjnych odmianach spalinowych. W planach jest także wersja elektryczna. Niewykluczone, że pojawi się także hybryda
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Toyota od lat nie ma ochoty na samodzielne opracowanie aut dostawczych na europejski rynek. Władze japońskiego koncernu od lat stosują strategię, że lepiej skorzystać z pomocy lokalnych firm, niż tracić czas i pieniądze na swoje własne konstrukcje. Stąd współpraca z koncernem Stellantis (rozpoczęta w 2012 r.), dzięki któremu w salonach Toyoty można zamówić francuskie konstrukcje. Mała Toyota Proace City to nic innego jak krewniak Citroena Berlingo, Opla Combo i Peugeota Partnera oraz Riftera). Większa Toyota Proace ma zaś takie rodzeństwo jak Citroen Jumpy, Opel Vivaro i Peugeot Expert. Na tym nie koniec.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Toyota, czyli Citroen, Fiat, Opel i Peugeot

Toyota uznała, że w gamie przyda się coś jeszcze większego, by skutecznie podbierać klientów konkurencji (także tej w ramach grupy Stellantis). Stąd długo oczekiwana nowość, która zadebiutuje w salonach już za dwa lata. W połowie 2024 r. pojawi się bowiem krewniak największych aut dostawczych koncernu Stellantis, czyli Citroena Jumpera, Fiata Ducato, Opla Movano i Peugeota Boxera. To tym bardziej łakomy segment, że za jednym zamachem Toyota może także zagospodarować część dość istotnego rynku kamperów, gdzie od lat króluje Ducato.

Nowa Toyota trafi na rynek z dwóch zakładów w Polsce i we Włoszech. Już oficjalnie potwierdzono produkcję w Gliwicach (w których jeszcze do niedawna produkowano Opla Astrę) oraz w Atessa we Włoszech. A to nie wszystko.

Z polskich zakładów wyjadą nie tylko odmiany spalinowe, ale także i elektryczne. Zgodnie z planami gliwickie zakłady będą jedynymi w Stellantis, odpowiedzialnymi za dostawcze modele zasilane jedynie prądem (nawet 70 proc. produkcji). Nie zabraknie także napędów hybrydowych. Czas zatem na elektryczne i hybrydowe dostawcze Toyoty?

Udostępnij:
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium