Audi oczywiście stawia na samochody elektryczne i nowoczesne napędy, ale wcale nie zapomina o klasycznych samochodach, na które czekają setki tysięcy kierowców. Nie przesadzamy. W zeszłym roku kupiono 337 tysięcy Audi Q5 na całym świecie. To Audi nr 1 - Q5 stanowi 17,8 proc. globalnej sprzedaży marki. Dlatego wcale nie dziwi, że przygotowano kolejną generację. Wiemy już, jaką ofertą Niemcy chcą powalczyć w Polsce.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Audi Q5 w pigułce. Garść najważniejszych informacji
Początkowo w europejskiej gamie nowego Audi Q5 znajdą się wyłącznie spalinowe silniki z układem mild hybrid o mocy od 204 do 367 KM. Najmocniejsza jednostka to 3-litrowe turbodoładowane V6 o maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Trafi ono do wersji SQ5. Silniki montowane są wzdłużnie.
SUV-a opracowano na na architekturze PPC, którą wykorzystano także w Audi A5 (następcy A4). Najnowsza generacja Audi Q5 ma 4720 mm długości, 1890 mm szerokości, 1650 mm wysokości, a rozstaw osi to 2820 mm. W takim samochodzie ważny jest bagażnik. Ten ma ponad 500 l, po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta 1473 l.
W desce rozdzielczej nowego Audi Q5 znajdą się dwa wyświetlacze dzielące wspólną obudowę. Ekran wskaźników ma 11,9 cala przekątnej, ekran centralny jest z kolei aż 14,5-calowy. Ponadto deskę rozdzielczą SUV-a premium można wyposażyć w jeszcze jeden wyświetlacz: 10,9-calowa tafla znajdzie się tuż przed pasażerem.
Przeczytaj także: Import samochodów używanych w 2024 r. Kolejne wzrosty i nieoczekiwany lider
Audi Q5 na zdjęciach. Widziałem je na żywo, wygląda bardzo dobrze:
Audi Q5 - ceny w Polsce
Nowe Audi Q5 debiutuje w Polsce w trzech wersjach silnikowych. Kierowcy mają do wyboru dwa silniki benzynowe i diesla:
- Audi Q5 2.0 TFSI o mocy 204 KM - od 224 000 zł
- Audi Q5 2.0 TFSI quattro o mocy 204 KM - od 234 000 zł
- Audi SQ5 3.0 TFSI quattro o mocy 367 KM - od 368 000 zł
- Audi Q5 2.0 TDI o mocy 204 KM - od 247 600 zł
Taka oferta może zapewnić Audi Q5 mocny start na polskim rynku. Dwaj główni rywala, BMW X3 oraz Mercedes-Benz GLC, są wyjściowo drożsi o około 25 tysięcy zł. Przy debiucie nowej generacji mogliśmy się spodziewać, że Audi zaproponuje podobną cenę do rywali. To miła niespodzianka. Pewnie BMW i Mercedes na to w jakiś sposób zareagują, a to dobra informacja dla kierowców.
Przeczytaj także: Przetestowaliśmy 53 modele opon zimowych. Oto 20 modeli, których nie warto kupić