Już przebudowany model podstawowy charakteryzował się jedynym w swoim rodzaju połączeniem sportowego prowadzenia oraz turystycznych i terenowych możliwości, jednak Adventure posiada jeszcze lepsze osiągi i trakcjię oraz dodatkowe właściwości terenowe.

Nowy, bardziej dynamiczny napęd R 1200 GS Adventure przewyższa silnik 1170 cm3 z poprzedniego modelu. Dzięki 105 KM mocy przy 7000 obr. / min., szerszemu zakresowi maksymalnej prędkości obrotowej silnika, stwarza on warunki do pewnej jazdy niezależnie od warunków, spełniając specyficzne wymagania turystycznego enduro.

Foto: Auto Świat
Nowe BMW R 1200 GS Adventure – turystyczne enduro w nowej odsłonie

Jeśli chodzi o ramę, R 1200 GS Adventure, w którym fabryczny skok amortyzatora jest o 20 mm dłuższy, wykorzystuje także układ ESA Enduro dostępny, tak jak w przypadku R 1200 GS, jako specjalna opcja. Układ ten pozwala na dopasowanie amortyzacji do różnych warunków użytkowania i ładowania ustawień przy użyciu przycisku.

Dzięki dodatkowej regulacji elektrohydraulicznej podstawy amortyzacji na przedniej kolumnie amortyzatora, układ ESA Enduro po raz pierwszy obejmuje także specyficzne wymagania turystycznego enduro, zapewniając większe bezpieczeństwo w zakresie uderzeń podczas jazdy w terenie bez jakiegokolwiek uszczerbku na jeździe po drogach, jak na przykład mniejsze odbijanie amortyzatora lub większa wysokość siedzenia. Elektronicznie regulowany układ jezdny Enduro rozróżnia różne tryby drogowe i terenowe, które mogą być dalej modyfikowane przez użytkownika zgodnie z określonymi wymaganiami poprzez wybranie określonych trybów odbijania i amortyzacji.

Foto: Auto Świat
Nowe BMW R 1200 GS Adventure – turystyczne enduro w nowej odsłonie

Stylistyka podkreślająca terenowy i turystyczny charakter

R 1200 GS Adventure o wyraźnych cechach enduro, kontynuuje uznaną koncepcję wyglądu poprzedniego modelu. Podczas, gdy sekcja zbiornika paliwa została zaczerpnięta od poprzednika w niezmienionej postaci, nowo zaprojektowane górne błotniki z przodu, zmodyfikowany wlot powietrza w kształcie płetwy rekina i biała, diodowa lampa tylna z białymi kierunkowskazami łączy się z nowymi kolorami i powierzchniami, aby nadać motocyklowi jeszcze ostrzejszy wygląd.

Bogatsze wyposażenie

W porównaniu z podstawową wersją R 1200 GS, R 1200 GS Adventure pojawia się na rynku z dużo bogatszym wyposażeniem standardowym przejętym od poprzedniego modelu. Na przykład 33-litrowy zbiornik paliwa umożliwia jazdę na długich trasach. Przy stałej prędkości 90 km/h, teoretyczny zasięg wynosi około 750 kilometrów.

Dla trudnych warunków w dalekich podróżach oraz na ekstremalnych terenach z dala od dróg, przewidziana została nowa, wzmocniona kierownica wykonana z aluminium, którą można ustawiać w dwóch pozycjach, w zależności od zamierzonego celu, a nowe osłony na dłonie są teraz zamontowane bezpośrednio na kierownicy.

Tak jak w poprzednim modelu, przewidziane zostały solidne i praktyczne systemy stelaża bagażowego, wykonane z udoskonalonej stali, które przymocują także aluminiowy top case, dostępny na życzenie.

Dwuczęściowe siedzenie kanapowe, które może zostać dostosowane do dwóch wysokości w części kierowcy, zapewnia optymalną pozycję, tak jak wcześniej. W górnej pozycji, na wysokości 915 mm, zapewnia wygodę równego siedzenia bez zmian w poziomie powierzchni i umożliwia swobodne poruszanie się także w terenie. W dolnej pozycji, na wysokości 895 mm, zapewnia łatwe sięganie ziemi i stabilne ustawienie.

Foto: Auto Świat
Nowe BMW R 1200 GS Adventure – turystyczne enduro w nowej odsłonie

• elektronicznie regulowany układ jezdny (ESA) Enduro;• zintegrowany ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany, można wyłączyć);• system kontroli ciśnienia w oponach (RDC);• automatyczna kontrola stabilności ASC;• opony do jazdy terenowej (bez dodatkowych opłat);• komputer pokładowy wraz z funkcją ostrzegawczą poziomu oleju;• instalacja alarmowa z pilotem;• chromowany wydech;• podgrzewane manetki;• krótki skok pierwszego biegu;• uchwyt na aluminiową walizę;• dodatkowe reflektory;• komputer pokładowy.

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 GS Adventure w porównaniu z podstawową wersją BMW R 1200 GS:

• zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów;• większa owiewka;• osłona na zbiornik paliwa, silnik i zawory;• stelaż bagażowy z udoskonalonej stali;• dostosowywane siedzenie kanapowe z terenową ergonomią;• osłony na dłonie;• większy skok amortyzatora dający lepsze przygotowanie do warunków terenowych;• koła szprychowe;• szerokie podnóżki kierowcy, regulowane dźwignie zmiany biegów i hamulca.