W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW X3 to wszechstronny i praktyczny SAV
BMW X3 czwartej generacji, podobnie jak poprzednicy, pełni rolę wszechstronnego auta do codziennego użytku, podróży i wypoczynku. BMW określa go jako SAV, czyli Sports Activity Vehicle w odróżnieniu od Sport Utility Vehicle (SUV). W porównaniu z odchodzącym modelem auto minimalnie urosło i teraz jest o 34 mm dłuższe (4755 mm), o 29 mm szersze (1920 mm), ale za to o 25 mm niższe (1660 mm). Przy okazji projektanci zwiększyli także rozstaw kół, dzięki czemu nowość zyskała bardziej sportowy wygląd. W SAV-ie tych rozmiarów wygodna tylna kanapa to oczywistość. Sam bagażnik jest przestronny i mieści od 570 do 1700 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
BMW X3 ma wnętrze nowej ery
We wnętrzu uwagę przykuwa zakrzywiony ekran rozciągający się niemal od lewego słupka A aż za konsolę centralną. Wyświetlacz umieszczony za kołem kierownicy oddzielony jest od ekranu w centralnej części czarnym paskiem, dzięki czemu kierownica nie zasłania żadnej z wyświetlanych informacji. Oba ekrany są czytelne i można je w dużym zakresie konfigurować. W X3 projektanci zastosowali najnowszą wersję BMW iDrive z funkcją QuickSelect, która umożliwia wywoływanie funkcji bez konieczności przeklikiwania się do podmenu. Nowością jest szeroki zakres usług dostępnych w ramach opcjonalnej oferty BMW Digital Premium. W zależności od preferencji klienta, o ile ten nie zażyczy sobie innego materiału, fotele pokrywa tapicerka Econeer, która podobnie jak deska rozdzielcza, wykonana jest z odzyskanego tworzywa PET i co ważne, jest przyjemna w dotyku.
Ile kosztuje nowe X3? BMW ma propozycję dla każdego kierowcy
Nowe BMW X3 dostępne jest teraz od 3 tys. zł netto miesięcznie. W ofercie znajdziemy propozycję dla każdego kierowcy. W każdym X3 napęd xDrive oraz automatyczna skrzynia biegów są standardem. Aktualnie bazowa propozycja to benzynowe X3 20 xDrive z układem miękkiej hybrydy 48 V. Ponad 200 KM mocy przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 7,8 s przy zużyciu paliwa na poziomie 6,9-7,6 l na 100 km. Dla każdego kto regularnie pokonuje długie trasy świetną propozycją będzie wysokoprężne X3 20d xDrive, które zużywa tylko 5,8-6,5 l na 100 km. Imponuje też momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Jeśli ktoś ma gdzie regularnie samochód ładować, to może wybrać ładowaną z gniazdka hybrydę X3 30e xDrive. Ma prawie 300 KM i przejedzie na samym prądzie do 90 km. Wisienką na torcie jest odmiana M50 xDrive z sześciocylindrowym silnikiem. Przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 4,6 s i rozpędza się do 250 km na godz.