Nowa jednostka wysokoprężna została specjalnie stworzona z myślą o rynku europejskim. Motor będzie oferowany w nadchodzącej, IX generacji modelu Civic, którego debiut rynkowy planowany jest na marzec 2012 roku. Nowy turbodiesel, który zastąpi jednostkę 2.2 i-CDTi, ma dołączyć do oferty kilka miesięcy później. Silnik generuje 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest osiągany przy 2000 obr./min. Pojemność poniżej 2 litrów (1.6) pozwoli na uzyskanie atrakcyjniejszej ceny wersji wysokoprężnej, dzięki niższej wartości akcyzy.

Nowa rodzina silników obejmie też jednostki benzynowe: 660 ccm, 1.3, 1.5, 1.8, 2.0, 2.4 i 3.5 litra. Legendarny system zmiennych faz rozrządu VTEC zostanie ulepszony. Wszystkie silniki czterocylindrowe otrzymają dwa wałki rozrządu DOHC i bezpośredni wtrysk paliwa. Topowy motor V6 SOHC również zostanie wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny, a jego moc maksymalna wyniesie 310 KM. Japoński producent stworzy również trzy nowe przekładnie CVT do trzech segmentów pojazdów: aut małych, kompaktowych i klasy średniej.

Kolejną nowością będzie hybryda plug-in, która trafi do sprzedaży w 2012 roku. Rok później na rynku ma pojawić się średniej wielkości model hybrydowy. Powstanie również system hybrydowy SH-AWD dla największych modeli spod znaku Hondy. Układ będzie składał się z silnika 3.5 V6, dwusprzęgłowej, 7-stopniowej skrzyni biegów i dwóch jednostek elektrycznych (każda o mocy 20 kW), które zostaną umieszczone na tylnej osi, przekazując na nią napęd. W rezultacie czteronapędowy pojazd ma cechować się dużo lepszym prowadzeniem oraz osiągami typowymi dla motoru V8 przy znacznie niższym zużyciu paliwa.

Do 2020 roku nowe silniki Hondy mają przyczynić się do 30-procentowej redukcji emisji CO2 wszystkich produktów japońskiego producenta w porównaniu z rokiem 2000.