Logo

Nowe silniki z Bielska

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Powertrain.Na razie nowa spółka będzie nadal produkować skrzynie biegów i silniki 899 ccm, które są montowane w 70 proc. Seicento sprzedawanych na naszym rynku. Równolegle będzie prowadzić przygotowania do rozpoczęcia nowej produkcji - silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem. Będą to fiatowskie silniki 1.2 JTD, z bezpośrednim wtryskiem w systemie Common Rail. Bielski zakład będzie jedynym wytwórcą tych silników. Seryjna produkcja ma ruszyć na przełomie lat 2002 i 2003. W 2005 roku, po osiągnięciu docelowej zdolności produkcyjnej, codziennie ma powstawać 2000 silników. Odbiorcami będą Fiat i General Motors. Większość produkcji trafi na eksport. Silnik będzie jednak montowany także w Tychach do następcy Fiata Seicento. Niewielkie rozmiary sprawiają, że prawdopodobnie może też zmieścić się pod maską produkowanego w Gliwicach Opla Agili.Na razie spółka należy w całości do Fiat Auto. Jej kapitał zakładowy wynosi 50 mln euro. - W przyszłości kupi ją spółka Powertrain Holding, w której po połowie udziałów mają Fiat i General Motors - mówi Czesław Świstak, członek zarządu Fiat Auto Poland.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu