W porównaniu z wersją seryjna Fiata Punto Evo sportowy bliźniak otrzymał poszerzony przedni zderzak, w tylnym zderzaku nowy dyfuzor, podwójne końcówki układu wydechowego, nowy spoiler w barwie nadwozia, listwę ochronną z logo Abartha, 17-calowe obręcze kół z metali lekkich.
Zestaw instrumentów we wnętrzu pojazdu wykonała firma Jeager. W opcji są także sportowe fotele firmy Sabelt.
Abarth Punto Evo napędzany jest nowym silnikiem czterocylindrowym 1,4 Multiair o mocy 165 KM z turbosprężarką Garrett GT1446 i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm przy 2250 obr./min, który współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną. Nowy system umożliwia zmianę reakcji silnika, czułość układu kierowniczego i uruchamiający TTC w trybie Sport (blokuje mechanizm różnicowy za pośrednictwem hamulców).
Na desce rozdzielczej GSI wskazuje odpowiedni moment konieczności zmiany biegów, co ma wpływ na oszczędność paliwa. System Start&Stop daje do 10 proc. mniejsze zużycie w mieście. Według producenta zużycie paliwa wynosi w mieście 8,1 l/100 km, a na trasie nawet 4,8 l/100 km (średnie 6,0 l/100 km).
Abarth Punto Evo osiaga prędkość maksymalną 213 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
Nowy Abarth Punto Evo oraz Abarth 500C jest już dostępny w sprzedaży, ale tylko we Włoszech. W Polsce trzech dilerów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu mających w ofercie tę markę, poszerzy swoją ofertę w lipcu 2010 roku.
Janusz Borkowski - Balocco
Galeria zdjęć
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki
Nowy Abarth Punto Evo gotowy do walki