W porównaniu z wersją seryjna Fiata Punto Evo sportowy bliźniak otrzymał poszerzony przedni zderzak, w tylnym zderzaku nowy dyfuzor, podwójne końcówki układu wydechowego, nowy spoiler w barwie nadwozia, listwę ochronną z logo Abartha, 17-calowe obręcze kół z metali lekkich.
Zestaw instrumentów we wnętrzu pojazdu wykonała firma Jeager. W opcji są także sportowe fotele firmy Sabelt.
Abarth Punto Evo napędzany jest nowym silnikiem czterocylindrowym 1,4 Multiair o mocy 165 KM z turbosprężarką Garrett GT1446 i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm przy 2250 obr./min, który współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną. Nowy system umożliwia zmianę reakcji silnika, czułość układu kierowniczego i uruchamiający TTC w trybie Sport (blokuje mechanizm różnicowy za pośrednictwem hamulców).
Na desce rozdzielczej GSI wskazuje odpowiedni moment konieczności zmiany biegów, co ma wpływ na oszczędność paliwa. System Start&Stop daje do 10 proc. mniejsze zużycie w mieście. Według producenta zużycie paliwa wynosi w mieście 8,1 l/100 km, a na trasie nawet 4,8 l/100 km (średnie 6,0 l/100 km).
Abarth Punto Evo osiaga prędkość maksymalną 213 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
Nowy Abarth Punto Evo oraz Abarth 500C jest już dostępny w sprzedaży, ale tylko we Włoszech. W Polsce trzech dilerów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu mających w ofercie tę markę, poszerzy swoją ofertę w lipcu 2010 roku.
Janusz Borkowski - Balocco