Nie dość tego. Firmy, które były podwykonawcami, zgłosiły do rządu roszczenia na kwotę 10 mld złotych z tytułu niezapłaconych sum za wykonane prace. Część z nich była zmuszona ogłosić upadłość, czyli, mówiąc wprost, zbankrutowała. Drogo budowano nie tylko w ostatnich 8 latach, które zostały ostro zrecenzowane przez obecny rząd, ale niektóre źródła podają, że jeszcze drożej było w latach 2005-07. Nawet o 2 mln euro za kilometr.

Wówczas rządził PiS. Ekipie PO-PSL udało się więc obniżyć koszty o 2 mln euro za km, o ile wierzyć tym źródłom. Mimo wszystko jest to i tak duża kwota, którą należałoby społeczeństwu wyjaśnić, i to w szczegółach. Tym bardziej, że Polska nie jest specjalnie górzysta ani nie leży poniżej poziomu morza. Wiemy, że znaczne wydatki pochłonęły np. wszechobecne ekrany dźwiękoszczelne czy gęsto zlokalizowane przejścia dla zwierząt. Być może jest to także efekt wykupu gruntów od bardzo rozdrobnionych właścicieli, bardziej niż w innych krajach. Czekamy na wyjaśnienia.

W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat polecamy m.in.

- Nowości BMW - następna generacja serii 5 i 6

- Alfa Romeo Giulia - pierwsza jazda nową włoską limuzyną

- Renault Talisman Grandtour - pierwsza jazda dużym kombi z Francji

- Fiat Tipo - teraz także w wersji kombi i hatchback

- Kia cee’d, Opel Astra, Peugeot 308 i Seat Leon - porównanie kompaktowych kombi

- Porsche Macan GTS - szybki i drogi SUV z Zuffenhausen

- Peugeot 2008 - miejski crossover z „automatem”

- Hyundai i20 - mały „koreańczyk” stylizowany na terenówkę

- Benzyna, diesel, hybryda czy gaz?

- Jak są kradzione nowoczesne auta - proste urządzenie, które może zrobić każdy

- Kupujemy auto używane - jakie koszty serwisu czekają nas po zakupie?

- Z drugiej reki - Citroën C3 (od 2009 r.)

- Top 10: SUV-y za 20-30 tys. zł

- Fascynacje - Opel GT

Najnowsze wydanie tygodnika Auto Świat 20/2016 w sprzedaży od 16 maja.

Zapraszamy do lektury!