Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego oraz Polska Izba Paliw Płynnych, zrzeszające przedsiębiorców sektora paliwowego, są zaniepokojone tymi planami, a szczególnie stawką podatku od sprzedaży w soboty, niedziele i święta. Ma ona być wyższa niż w pozostałe dni tygodnia. A to przecież właśnie w weekendy Polacy najchętniej podróżują i tankują swoje auta. Zanosi się na to, że za paliwo będziemy płacić więcej, bo przecież koszty podatku z pewnością zostaną przerzucone na klientów. Przedstawiciele branży twierdzą, że wielu przedsiębiorców już teraz funkcjonuje na progu opłacalności.

Jak szacują specjaliści, marże na stacjach benzynowych wynoszą obecnie nieco ponad 2 proc., więc pieniądze na podatek siłą rzeczy muszą pochodzić z wyższych cen paliw.

Już teraz, lekko licząc, ponad 60 proc. kosztów litra benzyny stanowią inne podatki: VAT, akcyza, opłata drogowa itd. Doszedłby do tego kolejny podatek, który w efekcie obciąży klientów. Również tych, którzy dostaną 500 zł na dzieci. Czy ktoś wsłucha się w głos tej branży? Dotychczasowa praktyka w Sejmie wskazuje, że raczej nie.

W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat (6/2016) przeczytamy m.in.

AKTUALNOŚCI – nowości Audi, pierwsze jazdy nowym Porsche 911, face lifting Opla Mokka i auto na butanol.

TESTY – Dacia Duster kontra SsangYong Tivoli, Audi A4 Avant 2.0 TDI, Ford Galaxy z napędem na cztery koła oraz Honda Jazz.

PORADY – silniki benzynowe – eksploatacja, osiągi i awarie. Likwidacja szkody online za pomocą smartfona. Kiedy nie przyznawać się do winy. Czy zawsze opłaca się aktualizacja nawigacji?

Z DRUGIEJ RĘKI – Chrysler Grand Voyager, Renault Laguna i 300 KM za 30 tys. zł.

Foto: auto świat / Auto Świat

Zapraszamy do lektury!