80. Rajd Polski dla Forda ma szczególne znaczenie. Przy okazji tego niecodziennego wydarzenia firma powróciła pamięcią do historii Forda w Rajdowych Mistrzostwach Świata i zaprezentowała przeprojektowaną Pumę. Odmieniony model został pokazany w namiotach ekipy M-Sport - tuż obok rajdowych samochodów startujących w wyścigu.
Ford Puma już po drobnych zmianach
Najnowsza odmiana Pumy oferowana jest w czterech wersjach wyposażenia - Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST - ale za to z jednym silnikiem, tyle że dostępnym w czterech konfiguracjach z systemem miękkiej hybrydy. Punktem wyjścia jest motor 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM, który można łączyć z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną Powershift. Alternatywą jest wersja o mocy 155 KM, oferowana wyłącznie ze skrzynią Powershift.
Na szczycie układów napędowych plasuje się wariant 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 170 KM Powershift. Ten znajdziemy wyłącznie w Pumie ST. Topowa wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a przy tym w cyklu mieszanym (WLTP) zużywa stosunkowo niewiele paliwa, bo 6 l/100 km.
Topowa Puma ST mocno zbliżona do wersji wyczynowej
Puma ST w ocenie Forda jest najlepszym dowodem na to, że auta produkcyjne mogą być bardzo zbliżone do wersji wyczynowych. Topowa Puma wyposażona jest w sportowe zawieszenie i dodatkowo można wzbogacić ją o utwardzone zawieszenie Performance. Auto dostarczane jest ze sportowymi, podgrzewanymi fotelami kubełkowymi Ford Performance z tapicerką z elementami skóry ekologicznej i czerwonymi przeszyciami.
- Przeczytaj także: 1 lipca na drogach pojawi się więcej policjantów. Posypią się mandaty
Dla przeprojektowanej Pumy Ford przygotował sześć lakierów. Nowością jest Cactus Grey, który został wybrany jako wariant przewodni. W zależności od wersji auto wyposażane jest w felgi aluminiowe o średnicy od 17 do 19 cali.
Rajdowa historia Forda
Swoją przygodę z rajdami Ford zaczął w latach 70. ub.w. od modelu Escort RS1600. W latach 80. na trasach WRC tryumfy święciła legendarna Sierra Cosworth RS Cosworth z turbodoładowanym silnikiem. W kolejnej dekadzie pałeczkę przejął Escort RS Cosworth, którego znakiem rozpoznawczym stało się duże tylne skrzydło.
Pod koniec lat 90. XX w. do świata WRC wkroczył Ford Focus WRC, za kierownicą którego zasiadali m.in. Colin McRae i Marcus Grönholm. Od 2011 r. bronią Forda w rajdowych wyścigach została Fiesta WRC, którą Sébastien Ogier w 2017 r. zdobył tytuł mistrza świata. Od 2022 r. nowy rozdział rajdowej historii Forda pisze Puma Rally1.