Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Volkswagen stworzył Golfa marzeń. Oto najnowszy Golf R, najmocniejszy w historii modelu

Volkswagen stworzył Golfa marzeń. Oto najnowszy Golf R, najmocniejszy w historii modelu

To będzie najmocniejszy seryjny Golf w historii tego modelu. Najnowszy Golf R ma napęd na wszystkie koła, przeprojektowane wnętrze i opcjonalnie będzie miał adaptacyjne zawieszenie DCC. Topowy Golf R dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych i z opcjonalnym pakietem rozpędza się do ponad 250 km/h.

Volkswagen Golf R 2024Źródło: Volkswagen
  • Najnowszy Golf R to najmocniejszy seryjny Golf w historii, wyposażony w napęd na wszystkie koła i adaptacyjne zawieszenie DCC
  • Dostępny jako hatchback i kombi (Variant) z opcjonalnym pakietem R-Performance osiąga prędkość do 270 km/h
  • Projektanci Volkswagena przeprojektowali wnętrze auta i dopracowali model pod kątem łatwości obsługi i funkcjonalności

Na początku roku obecna ósma generacja Volkswagena Golfa przeszła gruntowną modernizację. Teraz przyszedł czas na zmiany w topowej wersji modelu. Już wkrótce na rynku pojawi się najnowszy Golf R, który będzie dostępny zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, jak i kombi (Variant). Dzięki wprowadzonym zmianom i zaoferowaniu opcjonalnego pakietu R-~Performance, najnowszy Golf R, obok Arteona R Shooting Brake, staje się najszybszym produkowanym seryjnie Volkswagenem.

Najnowszy Volkswagen Golf R — rozpoznasz go natychmiast

Projektanci zadbali o to, aby każdy mógł rozpoznać usportowioną wersję Golfa już na pierwszy rzut oka. Bardziej agresywny wygląd kompaktowy Volkswagen zawdzięcza zmianom wprowadzonym m.in. w przedniej części nadwozia. Matrycowe reflektory IQ.Light, podświetlany znaczek, duże wloty powietrza w zderzaku to najbardziej widoczne modyfikacje.

Z kolei z tyłu zauważymy nowe światła LED. Nowością są również opcjonalne, 19-calowe kute felgi aluminiowe o masie zaledwie 8 kg, które nie tylko kuszą stylistyką, lecz także poprawiają wydajność chłodzenia hamulców.

Sportowe fotele, lepszy i łatwiejszy w obsłudze system infotainment

Zmiany zawitały również do wnętrza, które wykończono w stylu znanym z modeli R. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na sportowych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Klienci za dopłatą mogą zażyczyć sobie wykończenie czarną skórą nappa z elementami o wyglądzie karbonu z niebieskimi wstawkami i logo R na oparciu fotela. Alternatywą, również dodatkowo płatną, są elementy ozdobne z prawdziwego włókna węglowego.

Nowością jest również ulepszony Digital Cockpit Pro, czyli wyświetlacz za kierownicą o przekątnej 10,2 cala. Ten należy do standardowego wyposażenia Golfa R i oprócz klasycznych widoków, jak w "cywilnych" Golfach, oferuje również sportowy układ z centralnym, okrągłym obrotomierzem w stylu charakterystycznym dla modeli R lub R-View z poziomym obrotomierzem. Nowy jest także system infotainment, który również został przeprojektowany i teraz korzysta z wyświetlacza o przekątnej 12,9 cala. Obsługa systemu multimedialnego stała się jeszcze łatwiejsza, wreszcie doczekaliśmy się też podświetlanych dotykowych sliderów klimatyzacji i regulacji głośności.

Volkswagen Golf R — 333 KM czystej mocy

Wszystkie te zmiany wprowadzone na zewnątrz i w kabinie są tylko przedsmakiem tego, co czeka nas podczas jazdy. To oczywiście w głównej mierze zasługa napędu. Najnowszy Golf R wykorzystuje dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem, który uzyskuje moc 333 KM. Moment obrotowy (maksymalny moment obrotowy to 420 Nm) trafia do wszystkich kół poprzez 7-biegową przekładnię DSG. Seryjny system R-Performance Torque Vectoring zwiększa wydajność napędu i odpowiednio rozdzielając moment obrotowy na tylne koła podczas pokonywania zakrętów, poprawia stabilność auta oraz właściwości jezdne. Najnowszy Golf R dostępny jest także z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC.

Jeśli standardowa prędkość maksymalna, wynosząca 250 km/h, jest zbyt dużym ograniczeniem, można zdecydować się na opcjonalny pakiet R-Performance, który zapewnia jeszcze więcej emocji. Dzięki niemu prędkość maksymalna zostaje zwiększona do 270 km/h, a kierowcy, którzy od czasu do czasu wybierają się na tory wyścigowe, zyskują dwa dodatkowe tryby, tj. Drift i Special. Ten drugi został dopasowany do północnej pętli toru Nürburgring.

Dwoista natura sportowego Golfa

Mimo sportowego charakteru Golf R pozostaje w pełni praktycznym samochodem rodzinnym, którym po tygodniu pracy można wybrać się, np. na tor. Oczywiście najbardziej wszechstronnym pozostaje Golf R Variant, którego bagażnik po złożeniu oparć tylnej kanapy mieści 1642 l.

Jeśli jeszcze bardziej uatrakcyjnić stylistykę sportowego kompakta Volkswagena, możemy zdecydować się na wersję Golf R Black Edition, w której niektóre elementy, m.in. emblematy Volkswagena, są przyciemnione, a chociażby końcówki rur wydechowych czarne.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków